Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

23 Kasım 2011 Çarşamba

YUMURTASIZ MOZAIK PASTA



KAKAOLU PIRAMIT PASTA



MALZEMELER:
  • 400 gr. pötibör biskuvi (200gr.lik 2 paket)
  • 2 cay bardagi sut
  • 2 cay bardagi toz seker
  • 2 tepeleme yemek kasigi kakao
  • 100 gr. tereyag






YAPILISI:
  1. once yagi eritip ocagi kapatip hemen kakaoyu ekleyip karistiriyoruz.
  2. sonra toz seker ve sutu ekleyip tekrar ocagi yakiyoruz ve kakaolu sosumuz isinip guzelce karisinca altini kapatiyoruz.
  3. kakaolu sosumuz sogurken biskuvileri elimizle kiriyoruz.
  4. sos ile biskuvileri birlestirip biskuvileri cok zedelemeden dikkatlice karistiyoruz ve buzdolabi posetine koyup agzini bagliyoruz.
  5. derin dondurucuda yarim saat kadar bekletip sekil veriyoruz ve buzdolabinda 2-3 saat dinlendirip servis yapiyoruz.




* Yagi erittikten sonra ilk olarak kakaoyu koyup karistiriyoruz boylece mozaik pastamiz rengini buluyor bu onemli. (yemege salcayi yagda kavurup koymak gibi)

**Bazen esimle ikimiz icin yarim olcu yapiyorum. (1 paket biskuvi, 1 cay bardagi sut, 1 cay bardagi toz seker, 1 tepeleme yemek kasigi kakao, 50 gr. tereyag)

***Biz fazla sekerli sevmedigimiz icin vaniline gerek duymuyorum mozaik pastada hic kullanmiyorum, arzu ederseniz siz ilave edin.

****Kullandigim cay bardagi en kucuk boy.

25 yorum:

olsada yesek suzan dedi ki...

çok sevdiğim ve uzun zamandır yapmadığım bir tatlı bende yumurta koymam, ellerine sağlık canım harika olmuş...

mutfagabuyrun dedi ki...

kolay ve lezzetli bir pasta olduğu için çok severim canım.harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Ahhh eşim çekmek istese keşke fotoğrafları..
Bazen yalvarıyorum çekmesi için ama ben anlamam deiypr geçiyor.
Aslında bend eonun çektiklerin pek beğenmiyorum ama neyse..:))
Elleirne sağlık canım..
Çok güzel görünüyor.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ellerine salık harika olmuş özelliklede yumurtasız olması mükemmel çiğ yumurta aklıma geldikçe fena oluyorum (
eski teriflerimiz hep yumurtalıydı
sağol canım tarifin için)
sevgiler:)

Ahu Türkyaşar dedi ki...

Merhabalar. Çok güzel görünüyor. Ellerinize sağlık :)

CANBOGAZDAN dedi ki...

ziyaretiniz ve yorumlariniz icin hepinize cok tesekkur ederim, yine beklerim :) sevgilerimle...

canimçektipişirdim dedi ki...

bayılırım mozaige ellerine sağlık cnm..

vintageduygular dedi ki...

Tarifinizi sabah yaptim simdi yiyiyoruz,Cok güzel oldu.Tesekkür ederim.Sevgiler ;)

Adsız dedi ki...

çok güzel bir tarif eline sağlık canım

lady_turtaa dedi ki...

Minik yeğenlerim için yapıcam, tüm internette tarif aradım hiçbiri içime sinmedi (çiğ yumurta, fazla çeker, fazla yağ...). Yeğenlerim 3 ve 5 yaşında oduğu için sağlıklı olmasını tercih ederim. Sizin tarifinizi beğendim, ilk piramit pasta deneyimim olucak :) Sanırım buzlukta değil dışarda soğutup sonrasında buzdolabına atmayı düşünüyorum, demlensin diyerekten :) Teşekkurler, yer imlerime eklendiniz ;)

Adsız dedi ki...

Ddaha öncede yaptım cok kolay ve çok lezzetli

Adsız dedi ki...

Seker miktarini azaltip, yerine bitter cikolata eritmenizi ve bir de icine portakal rendesi koymanizi tavsiye ederim.

Adsız dedi ki...

Cok guzel oldu, tesekkurler.

Adsız dedi ki...

guzel olmus arkadaslar bende deniycegim ama ben pek tuturamiyorum unum iyi degil bura unu cok hos olmuyor yurt disindayimda tesekkurler

Adsız dedi ki...

Yanina icecek olarak ne yavsiye edersiniz?

Adsız dedi ki...

Harika bir mozaik pasta tarifi bayıla bayıla yiyoruz

Adsız dedi ki...

şimdiye kadar yaptığım en güzel mozaik pasta ellerinize sağlık çok teşekkürler :)

Sevimin Aşkanası dedi ki...

Nefis ellerine sağlık ,
izlemedesin sevgiler..
Çekilişime beklerim..
http://www.seviminaskanasi.com/2013/04/sevimin-askanasnda-cekilis-var-cekilise.html

tat algıları deliye dönen fehime dedi ki...

ay valla şekerim çok güzel olmuş ellerine sağlık güzelim ben 67 yıldır anneyim böyle bir tat yemedi oğlum torunlarına da yedirdi. Tat algılarım deliye döndü. Oğlum da bana benzemiş o da aynı durumda. kako beni tekr

tat algıları deliye dönen fehime dedi ki...

ay valla şekerim çok güzel bir tarif. 67 yıldır anneyim ama böyle güzel bir mozaik pasta yememiştim. Oğlum da bayıldı. torunlarım da yedi. 4 tane torunum var. tat algılarım deliye döndü. oğlum da bana benzemiş ve torunlarım da. onların da tat algıları tavana vurdu.

Bir Tutam Karınca dedi ki...

Tesadüfen buldum tarifinizi. Hemen yaptım. Bu güzel paylaşım için teşekkürler. Diğer tariflerinizi de deneyeceğim.

Cilt bakımı dedi ki...

Yumurtaya alerjisi olanlar için çok işe yarar bi tarif.

melek ece dedi ki...

tarifi denedim gercekten cok leziz oldu hafif bir tatli ama bir turlu sekil veremedim onun disinda cok guzel

melek ece dedi ki...

Tarifini denedim müthiş bir tat çok beğendim oldukça hafif sadece şekil vermekte zorlandım ellerinize saglik

CANBOGAZDAN dedi ki...

sevgili melek ece,
haklisin canim hazirladigimiz sirada ben de sekil veremiyorum mozaik pastaya. once dondurucuda mutlaka yarim saat bekletiyorum ondan sonra sekil veriyorum. sureyi kendi buzdolabina gore ayarlayabilirsin, gerekirse biraz daha bekletirsin. onemli olan tam donmadan sekil vermek. senin de ellerine saglik olsun. hem tarifimi denedigin hem de vakit ayirip yorum biraktigin icin tesekkur ederim. sevgiler :)