Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

30 Aralık 2011 Cuma

HINDISTANCEVIZLI MUFFIN



HİNDİSTANCEVİZLİ TOPKEK

Deneye deneye ulastigim son olculeriyle nefis bir kek. Hindistancevizi seviyorsaniz mutlaka denemelisiniz, tadi damaginizda kalacak... 

Bu harika muffinlerin damagimda biraktigi lezzet tadinda super bir yil diliyorum herkese :) İYİ SENELER !!! 


AZ YAĞLI HİNDİSTANCEVİZLİ MİNİ KEKLER (12 adet)

MALZEMELER :
  • 1 fincan sivi yag
  • 1 fincan su
  • 2 yemek kasigi tepeleme kakao
  • 2 yumurta
  • 2 fincan h.cevizi
  • 3 fincan seker
  • 4 fincan un
  • 1 vanilya
  • 1 kabartma tozu





YAPILISI:
  1. Oncelikle yumurta ve sekeri mikserle cirpiyoruz.
  2. Sonra diger malzemeleri ekleyip kek kagidi yerlestirdigimiz 12 adet muffin kalibina kek harcimizi paylastiriyoruz.
  3. On isitma yapilmis 170 derece firinda kurdan temiz cikincaya kadar pisiriyoruz.

28 Aralık 2011 Çarşamba

EKMEK HAMURUNDAN PİŞİ



Yaninda peynir ve cayla tuketebileceginiz pratik bir kahvaltilik olan hamur kizartmasi tarifimiz...


MALZEMELER:
  • Firindan alinmis ekmek hamuru
  • Un
  • Sivi yag
  • Bardak ya da kurabiye kalibi





YAPILISI:
  1. Firindan aldigimiz (bir gun once alip buzdolabina koyabilirsiniz) mayali ekmek hamurundan istedigimiz buyuklukte parcalar koparip ele yapistigi icin uzerine un serperek inceltiyoruz.
  2. Daha guzel gorunmesi icin cam bardak agzi ile ya da kurabiye kaliplariyla kesiyoruz.
  3. Fazla ununu silkeleyip kizgin yagda her iki yuzunu de kizartiyoruz.
  4. Sicak sicak servis ediyoruz.

* Sivi yagi iyice kizdirip hamurlari yaga atarsak ve pisirme esnasinda da yagi yakmadan sicak kalmasini saglarsak kesinlikle yagli olmuyor.

27 Aralık 2011 Salı

BROKOLİLİ MAKARNA SALATASI ve IZGARA SOMON


BROKOLILI MAKARNA SALATASI

MALZEMELER:
  • Yarim paket burgu makarna
  • 350 gr. brokoli
  • 2 adet kozlenmis kirmizi biber
  • 2 yemek kasigi zeytinyag
  • 1 yemek kasigi elma sirkesi
  • Yarim limonun suyu
  • Karabiber
  • Tuz

YAPILISI:
  1. Bir tencerede su kaynatip makarnamizi istedigimiz dirilikte hasliyoruz. Burgu makarna paketinin ustunde 6 dakika diyor ancak ben 8-9 dakika falan hasliyorum. Siz damak zevkinize gore dagitmadan pisirirsiniz.
  2. Makarna haslanirken baska bir tencerede brokolileri buharda pisiriyoruz. Buhar sepetiniz yoksa suda haslama da yapabilirsiniz.
  3. Kirmizi kozlenmis biberleri (ben cam kavanozdaki konserveden kullandim) soyup kucuk kucuk dogruyoruz.
  4. Tum malzemeyi karistirip servis ediyoruz.
* Biz bu ekşili salatayi izgara somon yaninda tuketiyoruz ama her turlu et yemeginin yaninda guzel olacaktir.



IZGARA SOMON


Hemen salatanin altina izgara somonu da fikir olsun diye yazmak istedim, zira salatamiz gibi onun da yapimi cok basit. Iki basit lezzetin bulustugu tabak ise vitamin ve saglik deposu.


MALZEMELER:
  • Kisi sayisina gore somon dilimi
  • Teflon tava
  • Tavaya uygun bir kapak
  • Tuz

YAPILISI:
  1. Taze somon dilimlerini yikiyoruz. (Biz eşimle 400 gr.lik kalin bir somon dilimini 2 kisi paylasiyoruz. 150-200 gr. bir porsiyon olarak geciyor.)
  2. Teflon tavaya ne yag ne su koymuyoruz. Tavayi atese koyup isitiyoruz. Tavanin istedigimiz isiya geldigini nereden anlayacagiz? Tavaya elinizle bir iki damla su atin, eger su bilye gibi donerse tava istedigimiz isiya ulasmistir.
  3. Tavamiz kizinca baligimizi tavaya koyuyoruz, mumkunse kipirdatmiyoruz. (Ocagin atesi normal - ne kısık ne harlı)
  4. Baligin ustte kalan kismini tuzlayip kapak kapatiyoruz, bizim icin tek taraf yeterli oluyor. 
  5. Ocagin ateşini 2-3 dakika sonra kısığa aliyoruz. Kapak da kapali oldugu icin kolay pisen baligimizin ust tarafi da pismeye basliyor.
  6. Baligimizin alti pisince cevirip diger tarafini da ayni sekilde pisiriyoruz.
  7. Yaninda limon suyu ve salata ile servis ediyoruz.
* Baligimiz yagsiz (yani kendinden yagli, pisirme sekli yagsiz),  salatamiz ise az yagli :) Dolayisiyla benim gibi hamile bayanlar ya da diyette olanlar gonul rahatligiyla tuketebilir...

22 Aralık 2011 Perşembe

NOHUTLU YAGSIZ BULGUR PILAVI




MALZEMELER:
  • 1 tepeleme tatli kasigi domates salcasi
  • Yarim tatli kasigi biber salcasi
  • 2 su bardagi pilavlik bulgur
  • Haslanmis nohut (istediginiz kadar)
  • Tuz
  • Tavuk suyu




YAPILISI:
  1. Pilav tenceremize salcalari ve bir kepce kadar tavuk suyunu alip biraz pisiriyoruz.
  2. Salca kivamini alinca haslanmis nohutlari, bulguru tencereye alip uzerine sicak tavuk suyunu dokuyoruz.
  3. Bulgurlarin uzerini bir parmak gececek kadar tavuk suyunu ekledikten sonra tuzunu da ilave edip normal ateste pisiriyoruz.
  4. Pilav suyunu cekmek uzereyken ocagin altini kisiyoruz.
  5. Eger bulgur pilavimiz diri kaldiysa kepceyle tavuk suyu ekliyoruz pisene kadar.
  6. Pisen bulgur pilavimizi altini kapattiktan sonra 10-15 dakika dinlendirip servis ediyoruz.

* Suyunu kullandigimiz haslanmis tavuklari didikleyip pilavin uzerinde servis edebilirsiniz.

**Yaninda bir kac kornison tursu ve bir bardak ayran, ustunde haslanmis yagsiz tavuk eti ile lezzetli diyet bir yemek yiyebilirsiniz.

***Diger yagsiz tariflerim icin  TIK TIK

21 Aralık 2011 Çarşamba

SEBZELI YUMURTALI EKMEK



Malzemelerimiz tamamen goz karari, kisi sayisina gore ve ekmeginizin durumuna gore ayarlarsiniz.


MALZEMELER:

Yumurta
Yesil biber
Domates
Mantar
Kasar peynir
Beyaz peynir
Tuz
Cavdar ekmegi
Kepek ekmegi
Yagli kagit
Firin izgara teli



YAPILISI:

  1. Oncelikle kullanmak istedigimiz ekmekleri dilimliyoruz. Ben hazir dilimlenmis olarak satin aldigim bayat ekmekleri degerlendiriyorum. 
  2. Domates, biber ve mantarlari yikayip dilimliyoruz. (Mantarlari yikadiktan sonra bir de soyarim ben kabuklu sevmiyorum)
  3. Baska bir kapta yumurtalari kirip biraz tuz ile cirpiyoruz baharat kullanmiyoruz. Peyniriniz tuzlu ise tuz da koymayin.
  4. Dogranmis sebzelerimizi cirpilmis yumurtaya ekliyoruz.
  5. Rendelenmis kasar ve ezilmis beyaz peyniri de karisima katip karistiriyoruz.
  6. Firin izgara teline yagli kagit serip ekmek dilimlerini uzerine diziyoruz.
  7. Yumurtali harcimizi ekmeklerimize paylastirip orta isili firinda peynirlerin kizardigini gorene dek firinliyoruz. (Firina on isitma yapmiyoruz)


*Eve istisnai bir durum olmadikca beyaz ekmek almiyorum. Cavdar ve kepek ekmeklerini kullaniyorum gayet iyi oluyor.

**Ocakta yagda kizartilarak yapilan yumurtali ekmek beyaz ekmek ile guzel olur hakettigi lezzeti bulur ama bu sizi yaniltmasin. Firinda sebzeli yumurtali ekmek icin beyaz ekmege ihtiyacimiz yok, eksikligi hissedilmiyor.

***Bu yagsiz, hafif, firinda yumurtali ekmekler benim ozellikle yazin (domates-biber mevsimi olmasi nedeniyle) cok yaptigim bir kahvaltiliktir. Ancak mantari ilk kez kullandim ve denemek icin sadece kepek ekmeklerimin ustundeki harca koydum. Mantarli haliyle, zor begenen eşimin onayindan gecti bundan sonra hep kullanacagim bu tarifte tabi evde varsa :) 

20 Aralık 2011 Salı

MUZ KIZARTMASI ve KUPTA CENNET ELMASI



MUZ KIZARTMASI



MALZEMELER:
  • 2-3 muz
  • 1 t.kahve fincani su
  • 2 tatli kasigi bugday nisatasi
  • 3 tatli kasigi toz seker
  • 4 tatli kasigi un
  • kizartmak icin sivi yag
  • servis icin pudra sekeri

YAPILISI:
  1. Suya toz seker koyup karistirilir.
  2. Seker eriyince un ve nisasta eklenip iyice karistirilir.
  3. Muzlar 3 e bolunur ve sonra her dilim inceltmek icin ikiye bolunur.
  4. Muz dilimleri elde ettigimiz koyu kivamli hamura bulanip kizgin yagda onlu arkali kizartilir.
  5. Pudra sekeri serperek servis edilir.

*Kalplerden hazirlamak isterseniz onlari kurabiye kalibiyla lavastan kesip muzlardan once yagi ilk kizdirdigimda kizarttim. Yufkadan da olur.

**Muzlari kizartirken yag cok sicriyor bilginiz olsun ;)

***Yerli muz (Anamur muzu) yani kucuk boy muzlardan kullandim.



KUPTA CENNET ELMASI (Cennet Hurma Kup)


MALZEMELER:
  • Cennet elmasi (Cennet hurmasi)
  • Muz 
  • Ceviz

YAPILISI:
  1. Kuplara once cennet elmasi soyulup dogranir.
  2. Uzerine muz dilimlenir.
  3. Ceviz serpilerek bekletmeden tuketilir.

*Biz cennet elmasi deriz ama kimi yerlerde bu meyva cennet hurmasi olarak biliniyor.

**Cennet elmasini bu sekilde tuketmek o mayhos tadini hafifletiyor. Biz esimle ancak boyle tuketebiliyoruz bu kış meyvasini.

17 Aralık 2011 Cumartesi

MAYONEZLİ SALATA: SHUBA




RUSYA MUTFAGINDAN ŞUBA


Yakın arkadaşlarımdan birinin evinde öğrencilik yillarimda tanistim bu lezzetle. Rusya mutfagina ait bir cesit salata-meze olan bu lezzeti biz bir grup arkadas ana yemek olarak -malum ogrencilik- beraberce hazirlayip afiyetle yemistik. 

O gun bugundur aklima geldikce yaparim ŞUBA yi ama mayonez icerdigi icin dikkatli olmak gerekir diye dusunuyorum.

Ee sebzeler haslama zaten bi de mayonezi light alirsak bir sorun kalmaz diye kimi zaman kendimi kandirmisligim vardir. Ancak ne yalan soyleyeyim light mayonezle ayni tadi alamadim. Az oz yiyelim ama tarifin de hakkini verelim bence.

Internette aradigimda bu isimle bir kac farkli salata cikti karsima. Ama aynisini bulamadim. Benim can arkadasim ulkesinde bunu annesiyle hazirlarmis. Salatanin ismi manto anlamina geliyormus. Yani anlayacaginiz tarifimiz emin ellerden geliyor.

Davet sofralarina ya da yilbasi menusune cok yakisacagina eminim. Mutlaka denemelisiniz ;)


MALZEMELER:
  • 4-5 orta boy patates
  • 4 adet havuc
  • 3 adet pancar
  • 2 adet yumurta
  • 1 cam kavanoz mayonez
  • Tuz


YAPILISI: Malzemelerimizin hepsinin haslanmis olmasi gerekiyor. Isterseniz ayri ayri haslayabilirsiniz. Ben arkadasimdan ogrendigim sekliyle size anlatayim.

  1. Sebzeleri yikayip yumurtayla beraber buyukce bir tencerede hasliyoruz. 
  2. Sebzelere catal ya da bicak batirarak pisip pismediklerini kontrol ediyoruz.
  3. Genelde pancar daha zor piser. Digerleri pismis ama pancar daha sert ise pancar haricindekileri tencereden cikarip pancari biraz daha hasliyoruz. 
  4. Elimiz yanmasin diye sebzelerimizin sogumasini bekliyoruz ve soguyunca hepsini soyuyoruz.
  5. Soydugumuz sebzeleri kat kat rendeleyecegiz. Fotograflari cektigim gun benim biraz acelem vardi cok duzgun yerlestiremedim ama ne kadar duzgun yerlestirirsek o kadar goze hitap ederiz.
  6. Tabagimiza once patatesleri rendeliyoruz ve tuz serpiyoruz. Ustune kasik kasik mayonez yayiyoruz.
  7. Havuclari rendeliyoruz ve tuz atip mayonez dokuyoruz ustune.
  8. Sonra pancari rendeliyoruz ve tuz mayonez.
  9. En son uste yumurtalari rendeliyoruz. Sadece tuz atiyoruz.
  10. Servise haziriz.

PÜF NOKTA: Sebzelerin sirasini karistirmiyoruz. Ayrica mayonez yayarken sebzelerin kenardan gozukebilecegi kadar yer birakiyoruz ve mayonez konusunda kisintiya gitmiyoruz ki lezzeti yerinde olsun.


* Yeterince aciklayici olamadiysam sorulariniza elimden geldigince cevap veririm.

** Bu benim hamilelik oncesinde yaptigim arsivimden bir salata tarifi. Hamilelik sebebiyle mayonez kullanamiyorum bu aralar...

*** Aslinda bu tarif daha once blogumda vardi ama kazaya kurban gidince yeniden ekledim :))

15 Aralık 2011 Perşembe

YUMURTALI KARNIBAHAR KAVURMASI



Karnibahari minik minik dogramak biraz el oyalasa da cok pratik ve lezzetli bir tarif. Ön haşlama yok, yag sıçradı derdi yok... Karnibahari cocugunuza yediremiyorsaniz bir de bunu deneyin derim. Yumurtasi, limonuyla cok besleyici hem de hafif...


MALZEMELER:
  • 1 kucuk boy karnibahar
  • 1 adet kuru sogan
  • 1 cay kasigi kadar domates salcasi
  • Yarim cay kasigi kadar tatli toz kirmizi biber
  • Tuz
  • 2 yumurta
  • Sivi yag
  • Limon suyu (pistikten sonra eklemek icin)

YAPILISI:
  1. Karnibaharimizi cicek cicek ayirip yikiyoruz.
  2. Yikanmis karnibahar ciceklerini minik minik dogruyoruz.
  3. Kuru sogani yemeklik dograyip sivi yagla beraber tencereye aliyoruz.
  4. Soganlari az biraz kavurduktan sonra minik dogranmis karnibaharlari ekliyoruz.
  5. Bir kac kez karistirarak kavuruyoruz ve ortada bosluk acip once kirmizi toz biberi sonra salcayi koyup kavuruyoruz.
  6. Kirmizi biberli salcanin ustune azicik su ilave edip tuzunu da ekledikten sonra tenceredeki tum malzemeyi karistiriyoruz ve kisik ateste yavas yavas pisiriyoruz.
  7. Arada karistirip kontrol ediyoruz ki dibi tutmasin.
  8. Karnibaharlar yumusayinca cirpilmis 2 yumurtayi tencereye ekleyip hemen karistiriyoruz.
  9. Yumurtalardan sonra da kapagi kapatip bir kac dakika daha (sadece yumurtalar pisecek kadar) pisiriyoruz.
  10. Yemegin altini kapattiktan sonra istedigimiz kadar limon suyunu ilave edip karistiriyoruz. (Ben 1 limonun suyunu ekliyorum ama size fazla gelebilir.)
  11. Afiyetle yiyoruz :)
 




* Yumurtali karnibahar kavurmasini limonsuz da tuketebilirsiniz ancak limon hem yemege lezzet katiyor hem de yumurtanin besin degerlerinden vucudumuzun daha cok yararlanmasini sagliyor.

**SODALI  KARNIBAHAR  KIZARTMASI  icin TIKLAYIN 

12 Aralık 2011 Pazartesi

TENCEREDE VEJETERYAN PIZZA



Merhabalar, herkese gunaydinlar :) Umarim guzel bir haftaya uyanmissinizdir ve her sey tahmin ettiginizden daha guzel olur...

Hafta sonu bizim icin cok yogun ve hizli gecti. Benim trafik sinavimin olmasiyla da biraz stresli... Dunyaya gelecek olan bebisimiz icin ehliyet almaya kalktim. Ama yeniden ogrencilik, sinav stresi ne zor geldi :(

Universite yillarimda hep aksam derse giden arkadaslara imrenirdim. Butun gun onlarin, istediklerini yapabilirler. Aksama da derse gidiyorlar... Upuzun daha verimli bir gun geciriyorlar diyordum hep... Ama oyle degilmis. Hele kis gunu... 

Herkes evlerinde, hava kararmis... Ev ahalisi toplanmis beraber yemek yerken hos bes ediyor... Sen bu sogukta derse gidiyorsun... Uzun lafin kisasi zormus... Hele de evliysen...

Neyse ki ehliyet kursu dersleri 2 hafta suruyor. Ancak cuma aksami derslerin bitip cumartesi sinava alinmak beni hayli gerdi. Son gunlerde ne istedigim gibi uyuyabildim ne de duzgunce calisabildim. Sayili gun cabuk geciyor. Sinav pat diye geliverdi :) 

Haliyle son gunlerde arkadaslarimi da pek ziyaret edemedim. Ne guzel lezzetler cikarmislardir yine ortaya...

Tarifimize gelecek olursak bu pizzanin tabanini gecen haftalarda sayfasiyla yeni tanistigim gezerken şans eseri gordugum becerikli bir arkadasimizdan almistim. Pizza hamurunu aynen aktariyorum buyrun efendim ;)


HAMUR MALZEMELERI :
  • 10 yemek kasigi un
  • 2 yemek kasigi yogurt
  • 2 yemek kasigi zeytinyagi (aycicek yagi kullandim)
  • 1 tutam karbonat ya da kabartma tozu (1 tatli kasigi kabartma tozu kullandim)
  • 1 tutam tuz
  • 1 adet yumurta


YAPILISI:
  1. Hamur icin gerekli malzemelerin hepsini bir kapta yoguruyoruz. Hazirladigimiz hamuru tabanini yagladigimiz teflon tencereye yayiyoruz.
  2. Uzerini diledigimiz malzemeyle kaplayip kasar peyniri rendesiyle kisik ateste ocagi acip pisiriyoruz.
  3. Teflon tencerede 12 dk.da hazir oluyor.

*Orijinal tarif icin Tık Tık




GELELIM BENIM HAMUR SONRASI EKLEMELERE :)

* Ben 26 cm.lik kalin tabanli teflon tencerede pisirdim. Tenceremin kalin tabani sureyi biraz uzatti. 12 dakika doldu deyip kontrol etmeden atesten almayin.

** Hamuru hic degisiklik yapmadan aynen uyguladim ve guzelce pisti.

*** Hamile oldugum icin ustunu vejeteryan pizza olarak hazirladim.


HAMUR USTU VEJETERYAN MALZEMELER:
  • 5-6 siyah zeytin
  • 3-4 kucuk kornison tursu
  • 1-2 yemek kasigi konserve misir
  • Yarim kozlenmis kirmizi biber
  • Uzeri icin kasar peynir rendesi
  • Sos icin 1 silme tatli kasigi domates salcasi



HAZIRLANISI:
  1. Domates salcasini 1-2 yemek kasigi su ile ezip yagladigimiz teflon tavaya yerlestirdigimiz hamurun uzerine firca ile suruyoruz.
  2. Zeytinlerin cekirdegini visne cekirdegi cikarici ile cikarip cekirdeksiz zeytinleri dilimliyoruz. (ya da hazir dilimlenmis zeytin de kullanabiliriz. Ben tarifi gorur gormez yaptigim icin evde ne varsa usulu oldu)
  3. Kornison tursulari halka halka dilimliyoruz.
  4. Kozlenmis kirmizi biberi dogruyoruz.
  5. Salcali hamurun uzerine zeytin, kornison, kirmizi biber ve misiri yerlestiriyoruz.
  6. Uzerine de istedigimiz kadar kasar peyniri rendesi serpiyoruz.
  7. Tenceremizin kapagini kapatip pizzamizi pisiriyoruz.
  8. Afiyet olsun :)
Not: Vejeteryan pizzanin malzemelerine yesil zeytin, domates, yesil biber, jalepeno dilimleri, mantar,... gibi malzemeler ekleyip daha da zenginlestirmek mumkun. Yukaridaki hali ise hayli yeterli tavsiye edilir ;)


* Diger KAHVALTILIK TARİFLERİM icin TIKLAYIN

** Tüm ÇAY SAATİ TARİFLERİM icin ise burayi TIKLAYIN lütfen

7 Aralık 2011 Çarşamba

ANTEPFISTIKLI TRUFF (Kek Topları)



ARTAN KEKTEN TRUFF

Ne desem ki simdi ben bunun adina dedim kendi kendime. Icindekileri soylesem isim verirken dedim ama kocaman bir isim oldu o zaman su kucucuk atistirmaliga :) Hic geregi yok zaten bir onemi de yok. Bu ufak atistirmalik tatlinin ozelligi bayatlamis kek dilimlerini kullanarak yapilmasi. Hic bir seyi ziyan etmeyen ev hanimlarinin tariflerinden yani :)

Siz isterseniz kekiniz bayatlamadan da yapabilirsiniz tabi ya da biskuvi kullanarak... Ben biraz sut biraz tereyagi kullandim ama onlarin yerine krema da kullanabilirsiniz. Tarifimiz biraz goz karari ama asagi yukari bir olcu vermeye calisacagim.


MALZEMELER:
  • 4 dilim portakalli kek
  • 40 gr. kadar bitter cikolata
  • 1 turk kahve fincani kadar sut
  • 1 tatli kasigi kadar tereyag
  • cekilmis antep fistigi






YAPILISI:
  1. Sutu cezveye koyup isitiyoruz.
  2. O isinirken cikolatayi kucuk parcalara boluyoruz ve kek dilimlerini rondodan gecirerek ufaliyoruz.
  3. Isinan sutun altini kapatip tereyagini ve cikolatalari cezveye koyup kasikla cikolata eriyene dek karistiriyoruz.
  4. Rondodan gecirdigimiz ufalanmis keki ve cezvedeki karisimi bir kaba alip hepsini beraber yoguruyoruz.
  5. Rahat sekil verebilmek icin bir sureligine dondurucuya koyuyoruz.
  6. Sonra cikarip elimizde top seklini verip antepfistigina buluyoruz.
  7. Mis kokulu toplarimizi buzdolabinda muhafaza ediyoruz.




* PORTAKALLI KEK tarifi icin TIKLAYIN

5 Aralık 2011 Pazartesi

PATATES SALATASI


Yapimi cok basit ve lezzetli bir salata. Cay sofralarina pratik bir tarif. Ya da et yemeklerinin yanina guzel bir eslikci. Ozellikle baligin yanina cok yakisiyor benden soylemesi ;)


MALZEMELER:
  • Haslanmis patates
  • Havuc rendesi
  • Ince kiyilmis Mor lahana
  • Dilimlenmis Kornison tursu
  • Kucuk dogranmis Taze sogan
  • Tuz
  • Zeytinyag
  • Limon suyu


YAPILISI:
  1. Patatesleri kup kup dogruyoruz.
  2. Salata malzemelerini (havuc, mor lahana, kornison tursu, taze sogan) patateslere ekliyoruz.
  3. Tuzunu, yagini ve limonunu ayarlayip servis ediyoruz.

* Biz bu salatayi FIRINDA HAMSI KIZARTMASInin yaninda tuketmistik. Tarif icin TIK TIK

1 Aralık 2011 Perşembe

HAMILEYIM :)



Evet hamileyim ve ne diyecegimi duygularimi nasil en dogru sekilde ifade edebilecegimi bilmiyorum. Cok heyecanli ve oyle mutluyum ki :) Eşim ve ben onu kucagimiza alacagimiz gunler icin sabirsizlanmaya basladik...

Ilk defa hamile kaliyorum ben. Bunun verdigi acemilik, deneyimsizlik... Babasinin ve benim bebegimizi cok istememiz dolayisiyla da onu kaybetmekten korkmamiz... Anne olarak onu ben icimde tasiyip buyuttugum icin esimden daha buyuk bir sorumluluga sahip olmak ve her seyi en dogru sekilde yapmaya calismak... Yedigim, ictigim ve yaptigim her seyin bebegime yararli ya da zararli olabilecegini bilmek... Hormonal degisimler, vucudun hamilelige uyum saglamasi... Bebegimizin ve benim saglik kontrolumuz icin yapilan rutin testlerin zamanini ve sonuclarini beklemek... Gibi bir cok sey hamileligin ilk aylarinin daha once hic dusunmedigim kadar zor gectigini deneyimleterek ogretti bana. 

Hep hamile bayanlara sempatiyle bakmistim ve ay cok tatli demistim ama bunlari hic dusunmemistim :) Simdi bunu gulumseyerek yazip anlatabiliyorum cunku o zor donemleri atlattik. Bebegimizin ve benim sagligimiz icin yapilan butun rutin kontrollerimiz ve testlerimiz super cikiyor. Bebisimiz hizla buyuyor ve tabi ki ben :) 

28 Kasım 2011 Pazartesi

FIRINDA HAMSI KIZARTMASI





Merhabalar, keyifler nasil? Umarim guzel bir haftasonu gecirip iyice dinlenmissinizdir. Haftaya hafif bir tarif ile baslamak istiyorum. Herkes icin gecirecegi en guzel hafta olmasini temenni ediyorum ve tarifimize geciyorum :)

Hamsiyi tavada kizartma olarak cok severim ancak daha hafif halini canimcektipisirdim de gorunce   tamam iste bu dedim. Zaten firin ile aram cok iyidir, pratikligiyle tercih sebebimdir. Tarifini bizlerle paylasip benim de yapmama vesile oldugu icin arkadasimiza cok tesekkur ederim. Yakinda bahsedecegim ozel durumum nedeniyle bu tarif altin bulmus gibi hissetmeme sebep oldu desem abartmis olmam. 

Tarifi firin isisi disinda aynen uyguladim ve bundan sonra da hep burda yazdigim sekilde pisirecegim hamsi kizartmasini insallah...



MALZEMELER:
  • 1 kg. hamsi
  • firin tepsisi
  • yagli kagit
  • tuz







YAPILISI:
  1. Hamsiyi guzelce ayiklayip yikiyoruz. 
  2. Temizlenmis hamsilerimizi yagli kagit serdigimiz firin tepsisine diziyoruz ve tuzluyoruz.
  3. Hamsilerin uzerini tekrar yagli kagit ile kapliyoruz.
  4. Firina on isitma yapmadan tepsiyi firina yerlestiriyoruz ve 200 derecede calistiriyoruz.
  5. Ilk 15 dakika hamsiler ustleri yagli kagitla kapli sekilde pisiyor, yagini-suyunu saliyor.
  6. Sonra kagidi kaldirip 15 dakika da oyle firinliyoruz.
  7. Toplamda 30 dakikada kendi yagiyla pisip kizarmis cok lezzetli hamsilerimiz oluyor. (Benimkiler daha az kizarsin derseniz yagli kagidi kaldirdiktan sonra 10 dakika firinlayin.) 
  8. Pisirdigimiz hamsileri tabaga alip roka ve turp ile servis ediyoruz.

26 Kasım 2011 Cumartesi

NAR EKŞİLİ KISIR TARİFİ



Merhabalar, nasilsiniz? Umarim saglikli ve huzurlu guzel bir haftasonu geciriyorsunuzdur. Benim icin cok guzel bir hafta sonu cunku bugun doktora gittik ve iyi haberlerle donduk ama daha sonra baska bir yazida anlatacagim insallah.

Tarifimize donecek olursak her evin kendine ozgu bir kisir tarifi vardir elbet ancak icerisindeki salata malzemeleri belki birilerine fikir olur. Bu benim kış aylarina özgü tarifim, yazin biraz daha farkli yapiyorum. Onu da yazarim belki bir yaz :)

Tam olcu vermiyorum cunku goz karari yapiyorum bulgur disindaki malzemeleri. Bulguru bardak ile olcuyorum ama duruma ve kisi sayisina gore degisiyor. Bizde kisir tane tane olur sicak suyla sisirilir ve yogrulmaz. Bir puf noktasi paylasayim sizinle. Kisirin tane tane olabilmesi icin bulgur ile sicak suyu ayni olcude kullanin. Yani 2 bardak bulgura 2 bardak sicak (kaynar) su gibi... 

Bir de ben eksiyi cok severim ve bolca kullanirim fakaaat yag konusunda oldukca cimriyim fotograflardan da anlasilacagi uzere. Eger yag ile araniz iyiyse siz biraz daha yagli gorunumlu bir kisir yapabilirsiniz sanirim daha da lezzetli olur amaa... iste ama durumu var. Tercih sizin... Az yagli hali benim tercihim :) 


MALZEMELER:
  • Kısırlık(koftelik) ince bulgur
  • Sicak su
  • Limon
  • Nar ekşisi
  • Kornişon turşu
  • Havuc
  • Mor lahana
  • Taze sogan
  • Sivi yag
  • Salca
  • Baharat (Karabiber, pulbiber, kuru nane)
  • Tuz


YAPILISI:
  1. Oncelikle bulgurumuzu sicak suyla islatip salcayla bulusturuyoruz.
  2. Salata malzemelerimizi dograyip şişmiş bulgura ekliyoruz.
  3. Yag, baharat, nar ekşisi, limon suyu ve tuz ilave edip guzelce karistiriyoruz.
  4. Bir bardak ayran veya bir fincan cay ile ikram ediyoruz.

25 Kasım 2011 Cuma

PORTAKALLI KEK



Sicacik bir fincan cayla ikram edilebilecek tam bir kış keki :) Ya da bir bardak sute eslik eden bir dilimiyle cocugunuza ikindi kahvaltisi...



MALZEMELER:
  • 3 iri yumurta ( L boy) (yumurtalar kucukse 4 kullanin)
  • 1 su bardagi toz seker
  • 1 portakalin kabugunun rendesi
  • 1 portakalin suyu
  • 1 kucuk cay bardagi sut 
  • 1 kucuk cay bardagi sivi yag
  • 3 su bardagi un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilin



YAPILISI:
  1. Once yumurtalar ile sekeri mikserle 5-6 dakika cirpiyoruz.
  2. Sonra 1 portakalin kabugunu ve suyunu ekliyoruz.
  3. Sut ve sivi yagi da karisima koyup mikserle son kez karistiriyoruz.
  4. Kuru malzemeleri (mumkunse elekten gecirerek) karisima ekleyip tel cirpiciyla ya da kasikla elde karistiriyoruz.
  5. Yaglanmis teflon firin kabimiza dokup 170 derece (on isitilmis) firinda yaklasik 40 dk. pisirip kurdan testiyle kontrol ediyoruz.
  6. Afiyetle yiyoruz yediriyoruz :)



23 Kasım 2011 Çarşamba

YUMURTASIZ MOZAIK PASTA



KAKAOLU PIRAMIT PASTA

Esimin objektifinden guzel bir foto ile basladim bu sefer :) Aslinda fotograf konusunda o benden daha deneyimli ve merakli. Cok da guzel fotograflar ceker ama ben cekeyim mi diye sordugunda genelde benim cevabim hayir olur. Size de olur mu bilemiyorum, ben odevini baskasini yaptiran cocuk gibi hissediyorum yemek fotolarimi esim cekerse. Madem burasi benim blogum bunlar benim yemeklerim fotolarini da cekmek benim gorevim diye dusunuyorum...

Neyse yapimi cok kolay olan pastamiza donelim. Icinde cig yumurta olmadigi icin herkes gonul rahatligiyla yapip yiyebilir. Eskiden ben mozaik pasta sevmem derdi esim ama bu tarifi oldukca severek yiyor. Hatta olmus mudur diye sorup sabirsizlaniyor yemek icin. Siddetle tavsiye olunur yani ;)



MALZEMELER:
  • 400 gr. pötibör biskuvi (200gr.lik 2 paket)
  • 2 cay bardagi sut
  • 2 cay bardagi toz seker
  • 2 tepeleme yemek kasigi kakao
  • 100 gr. tereyag






YAPILISI:
  1. once yagi eritip ocagi kapatip hemen kakaoyu ekleyip karistiriyoruz.
  2. sonra toz seker ve sutu ekleyip tekrar ocagi yakiyoruz ve kakaolu sosumuz isinip guzelce karisinca altini kapatiyoruz.
  3. kakaolu sosumuz sogurken biskuvileri elimizle kiriyoruz.
  4. sos ile biskuvileri birlestirip biskuvileri cok zedelemeden dikkatlice karistiyoruz ve buzdolabi posetine koyup agzini bagliyoruz.
  5. derin dondurucuda yarim saat kadar bekletip sekil veriyoruz ve buzdolabinda 2-3 saat dinlendirip servis yapiyoruz.




* Yagi erittikten sonra ilk olarak kakaoyu koyup karistiriyoruz boylece mozaik pastamiz rengini buluyor bu onemli. (yemege salcayi yagda kavurup koymak gibi)

**Bazen esimle ikimiz icin yarim olcu yapiyorum. (1 paket biskuvi, 1 cay bardagi sut, 1 cay bardagi toz seker, 1 tepeleme yemek kasigi kakao, 50 gr. tereyag)

***Biz fazla sekerli sevmedigimiz icin vaniline gerek duymuyorum mozaik pastada hic kullanmiyorum, arzu ederseniz siz ilave edin.

****Kullandigim cay bardagi en kucuk boy.

21 Kasım 2011 Pazartesi

FIRINDA KABAK TATLISI



Firinda pisen balkabak tatlisinin lezzeti gercekten cok farkli. En az bir kez her mutfakta mutlaka denenmeli. Tencerede pisirilen balkabak tatlisini seven sevmeyen herkes bu lezzete bir sans vermeli bence. Yalniz kabagin cinsi cok onemli. Fazla su salan kabak alinmamali kabak tatlisi icin. 

Biz esimin istegi uzerine (fazla su saldigini bilmeme ragmen) koyu renkli yani nar cicegi rengindeki kabak ile yaptik ilk firinda kabak tatlisi denememizi yani ben yaptim :) Esim evimizde pisen yemek, kek, kurabiye, pasta...  ne varsa bunlari anlatirken biz soyle yapiyoruz diye anlatiyor hep. Tabi sonra benim dilime de oyle yerlesiyor :))

Gecen yil da yine bir kere bu daha cekici gorunen kabaktan aldirmisti sevgili esim ve tencerede yaptigim o tatlida da cok su salmasindan kaynakli tam istedigimiz gibi olmamisti. Ben dersimi almistim aslinda kafama not etmistim bir daha cazibesine kapilmayalim bu nar cicegi renkli kabaklarin diye ama esim saticiya ben bunu istiyorum deyince kirilmasin diye sesimi cikaramadim.

Siz de benim gibi pazara esinizle gidiyorsaniz onceden anlatin durumu da oyle yanasin kabak tezgahina en iyisi :) Yani uzun lafin kisasi daha acik renkte turuncu renkteki kabaktan alin ki daha da guzel ve lezzeti bol bir tatliyi cikartabilin ailenizin, misafirinizin onune. 


MALZEMELER:
  • Yaklasik 1 kg. balkabagi
  • 1,5 - 2 su bardagi toz seker (Tatli seviyorsaniz 2 bardak kullanin)
  • Ikram ederken serpmek icin ceviz

YAPILISI:
  1. Kabagimizi aksamdan soyup, dograyip yikiyoruz.
  2. Irice dogranmis kabaklari cam firin kabina diziyoruz.
  3. Toz sekeri tum kabak dilimlerinin uzerine gelecek sekilde serpiyoruz.
  4. Hic su koymuyoruz!!
  5. Firin kabimizin uzerini strec film ile kapatip kabaklari 1 gece buzdolabinda beklemeye aliyoruz ki sulansinlar. (Ben aksamdan bunu yapmayi unutmusum diyorsaniz ya da gun icinde yapmaya kalkistiysaniz da sorun yok. Onemli olan kabaklari toz seker ile en azindan bir kac saat bekletip sulanmalarini saglamak ki boylece su ilave etmeden daha lezzetli bir tatli pisirebilelim.)
  6. Ertesi sabah firini 200 dereceye ayarlayip kabaklarimizi biraz sabirla (1 saat kadar) pisiriyoruz.
  7. Kabaklarin suyu jolemsi bir hal alip kabaklar da hafif kizardiysa tamamdir diyoruz.
  8. Kabak dilimlerini servis tabagina alip uzerlerine bolca dovulmus ceviz serpiyoruz.
  9. Afiyetle yiyoruz, yediriyoruz :) 

* Tencerede yaparken bu tatliyi ben mumkun oldugunca kucuk dograrim ki kabak tadi rahatsizlik vermesin ama firinda pisirirken buna gerek yok, kabaklarin irice dogranmasi uygun.

**Bir de tencerede yaparken kabaklari kucuk dogramanin yani sira sekerini de daha az koyuyorum. Bakmak isterseniz tencerede kabak tatlisi icin tik tik

16 Kasım 2011 Çarşamba

PRATIK EV BISKUVISI



Uzun bir aradan sonra yeniden merhabaaaaaa : )  Zorunlu bir araydi benimkisi, ayrintilar daha sonra...

Tarifi sevgili muhabbetsofrasindan aldim. Adi 10 dakika biskuvisi olarak geciyor. Denedim hosuma gitti, size de tavsiye ederim. Hele cocugunuz var ise bunu mutlaka denemelisiniz. Her zaman evde yapilani disarda satilana tercih etmisimdir. Pratik olmasi da tarifi daha cazip hale getiriyor.

Damla cikolata evde olmadigi icin kullanamadim ama onun yerine bitter cikolatadan rendeledim bir soyacak yardimiyla.Hamuru tepsiye tatli kasigiyla koydum yine de cok yayilip birbirlerine yapistilar, pizza bicagiyla kesip ayirdim. Sonra aklima metal kurabiye kaliplariyla kesip sekillendirmek geldi. Kesilince de guzel oldu. Ben kesmekle ugrasamam derseniz siz tatli kasigini az doldurarak hamuru tepsiye yerlestirin.



MALZEMELER:
  • 2 yumurta 
  • 1/3 su bardagi sivi yag
  • 1/2 su bardagi toz seker
  • Yarim paket kabartma tozu
  • 1 su bardagi un
  • 1 avuc kadar damla cikolata






YAPILISI:
  1. Tum malzemeyi cirpma kabina alip catalla karistirin.
  2. Firin tepsisine yagli kagit serin.
  3. Karisimdan birer kasik alip yagli kagidin uzerine yuvarlak sekilde dokun.
  4. 180 derecede onceden isitilmis firinda pisirin.


Afiyet olsun : )

29 Temmuz 2011 Cuma

İSVİÇRE'DEN BIR KAC FOTOĞRAF


Mutfagimdan kareler paylasamiyorum ama Cenevre'den bir kac fotograf paylasabilirim :)



Cenevre'nin meshur fiskiyesi




Modern sokak dilencisi




Kordondan guzel bir kare...




Movenpick dondurmalarindan mangolu ve karamelli

29 Haziran 2011 Çarşamba

EV YAPIMI MUZLU PUDİNG


Sicak havalarda tuketmek icin hafif bir tatli mi yapmak istiyorsunuz ya da cocugunuza guvenle yedirebileceginiz, sekeri az, icinde meyva olan, temiz ve cocugunuzun da severek yiyebilecegi bir lezzet mi ariyorsunuz? O zaman bunu tavsiye ederim. Abartisiz ve katkisiz hem de kisa surede pisen mutevazi bir ev pudingi bu :)

Mutfaktaki deneyimlerime dayanarak Izmir'de evimizde  (  nasi ozledim :(  )  kendi mutfagimda kac gundur yenmeyi bekleyen muzu degerlendireyim hem de tatliyla esimi memnun edeyim diye dusunurken ortaya cikmisti bu ev pudingi. Toz halde satilan (katki maddeli) pudingler kadar sari renkte olmuyor. Bu konuda ne yapabilirim diye arastirdim ve uygulamalar yaptim.

Kimi tariflerde nisasta, pirinc unu ya da yumurta kullanmislar. Hatta kimisi yumurtanin sadece sarisini kimisi hem sarisini hem beyazini kullanmis. Kendi tarifimin lezzetini cok begendigim halde daha sari olur mu acaba lezzetinden bir sey kaybetmeden diye cesitli denemelerim oldu. Ancak hic biri istedigim rengi almadigi gibi lezzeti bozuldu tatlinin :(( Bu sebepten kendi tarifimin en iyisi olduguna karar verdim, bosverdim rengini. Lezzeti, mis kokusu yeter... 


MALZEMELER:
  • 1 adet muz
  • 2,5 su bardagi sut
  • 2 tepeleme yemek kasigi un
  • 3 tepeleme yemek kasigi toz seker
  • 1 tepeleme tatli kasigi hindistancevizi (pistikten sonra icine karistiriyoruz)

YAPILISI:
  1. Kucuk bir celik tencereye oncelikle un ve toz sekeri alip tel cirpiciyla karistiriyoruz.
  2. Ustune sutu ilave ediyoruz, ancak sutten ceyrek bardak kadarini muzu ezmek icin ayiriyoruz.
  3. Ocagi yakip tel cirpiciyla biraz karistiriyoruz.
  4. Zaten celik tencere kullaniyoruz sakin atesi cok vermeyin.
  5. Sutlu karisim ocakta piserken baska bir kapta muzu once catalla eziyoruz ve ayirdigimiz sutu ilave edip el blenderinden gecirerek pure yapiyoruz.
  6. Tencerede pismekte olan sutlu karisima pureyi ilave ediyoruz. (Basta koymadik ki aromasi, vitamini kaybolmasin)
  7. Tel cirpiciyla guzelce karistiyoruz ki pure her yerine dagilsin. 
  8. Pudingimiz fokurdamaya baslayinca atesi kisiga aliyoruz ve bir kac dakika sonra kapatiyoruz.
  9. Ocagi kapatir kapatmaz hindistancevizini ilave edip iyice karistiyoruz.
  10. Bekletmeden pudingi istedigimiz buyuklukte kaselere paylastiriyoruz.
*Olcumuz az oldugu icin 2-3 kase cikiyor ama kucuk kaselerde 4 kaseye kadar cikabilir.

24 Haziran 2011 Cuma

MISIRLI PİLAV


Bu hafta sonu eşimle İsviçre'ye gidiyoruz kismetse. Gitmeden tekrar girebilir miyim ya da orada ne zaman internete girebilirim ya da girsem de ne zaman sayfami guncelleyebilirim bilemiyorum. Belki yemek yapip fotograflama sansim olmayabilir ama elimden geleni yapacagim. Bir sure karsiniza hep bu misirli pilav cikabilir :)

Misirli pilavin yapilisi sade pilavdan pek farkli degil aslinda. Ben pirincimin yarisi kadar misir kullaniyorum, bana ideal geliyor. Ne de olsa pirincler pisip sisiyor ama misir ayni kaliyor. Fotografa aldanmayin o kadar misirli olmuyor (ki olsa benim icin sakincasi yok :) ama). Ben fotograf cekecegim diye misirlarini secip secip tabagin altina koydum cevirdigimde misirlar kendini gostersin diye. Ama fazla misir koymusum herhalde ki ters cevirdigimde pek duzgun cikmadilar. 

Bu arada pilavin suyunu da cok az azaltiyorum, misir su salabilir diye. Soyle ki her bardak pirincin suyundan 1 parmak eksiltiyorum. Dikkat her bardak sudan degil. Ben 1'e 1,5 olcu ile yapiyorum. Yani 2 bardak pirinc kullanacaksam ayni bardakla 3 bardak sicak (kaynar) su kullaniyorum. Pirincim 2 bardak oldugu icin 3 bardak suyun 2 bardaginda 1'er parmak eksik su iyi oluyor. 

Bir de bilmenizi isterim doktorlar konservelerin sagliga zararli oldugunu soyledigi icin dondurulmus misir kullaniyorum, tabi tercih sizin...

MALZEMELER:
  • 2 su bardagi baldo pirinc
  • 1 su bardagi donmus misir
  • 3 su bardagi su (2 parmak eksiltiyorum)
  • Sivi yag
  • Tereyag
  • Tuz

YAPILISI:
  1. Pirinci yikayip suzup siviyag ile guzelce kavuruyoruz.
  2. Yagini yakmadan olabildigince kavuruyoruz ki pilavimiz tane tane olsun.
  3. Kavrulmus pirinclerin ortasini acip misiri ve tereyagini ekliyoruz.
  4. Biraz karistirip tuzunu da ekledikten sonra kaynar su ilave ediyoruz.
  5. Goz goz olana dek normal ates vererek pisiriyoruz.
  6. Sonra bir sure de cok kisik ates veriyoruz.
  7. Altini kapatip en az 15 dakika dinlendirip servis ediyoruz.
*Ben onceden celik tencereyle yapiyordum, bu yuzden ocagi daha kisa surede kapatiyordum ve kapagin altina kagit havlu koyarak dinlenmeye aliyordum. Eger celik tencerede yapiyorsaniz oyle yapmanizi tavsiye ederim.

*Yeni bir teflon kalin taban pilav tenceresi aldim ve bu tencerede oncekine gore daha fazla kisik ateste tutuyorum ve ocagi kapattiktan sonra hic kapak acmadan (kagit havlu koymadan) dinlendiriyorum.

*Hangisinden daha memnunsun derseniz konu pilavsa teflon tenceremden cok  memnunum.  

23 Haziran 2011 Perşembe

EV YAPIMI ÇİLEKLİ DONDURMA


Bugun bir arkadas sagolsun haber verdi yorumlarda kelime dogrulama cikiyor yorum yazmak zorlasiyor diye. Hic farkinda degildim, kaldirdim hemen umarim olmustur. Daha once de 3-4 arkadas yorum yaziyoruz ama sana gitmiyor diye haber vermislerdi ve yardimlariyla duzeltmistim. Boyle iyi insanlarin varoldugunu hissetmek gercekten mutluluk verici. Beni dusunup vakit ayirip yorum yoluyla ya da e-mail ile beni bilgilendiren arkadaslara gonulden tesekkur ediyorum.

Gecelim tarifimize :) Bu ev yapimi guzel dondurmanin tarifini Zeynep'ten aldim. Aslinda benim dondurmayla cok aram yoktur. Kirk yil yemesem aklima gelmez desem yeridir :) Ama işin içine "ev yapimi" girince durum hemen degisiveriyor. Evde yapilanlarin lezzeti bir baska oluyor. Hele cocugunuz varsa ilk firsatta bu dondurmayi yapip onlari sevindirin derim. Icinde ne oldugu belli, temiz, saglikli...

MALZEMELER:
  • 1 paket krema
  • 1,5 bardak pudra şekeri
  • 1 bardak suzme yogurt
  • 9 iri cilek


YAPILIŞI:
  1. Cilekleri rondoda pure yapiyoruz, karistirma kabina aliyoruz.
  2. Pure cilege pudra sekerini ve suzme yogurdu ekleyip homojen hale gelene dek cirpiyoruz. 
  3. Baska bir kapta kremayi cirpiyoruz ve cilekli karisima ilave ediyoruz.
  4. Tum malzemeyi guzelce cirpiyoruz ve borcama dokup buzluga(ben dondurucuya kaldirdim) kaldiriyoruz.
  5. Donmasini beklerken ara ara karistiriyoruz ki ustu donup ici krema kivaminda kalmasin. 
*3 saatte benim dondurma tamamen dondu ve yedik :))

ZEYTİNYAĞLI BİBER DOLMASI



MALZEMELER:

  • Yarim kilo dolmalik biber (9 orta boy)
  • 1,5 su bardagi Osmancik pirinc
  • 1 tepeleme yemek kasigi domates salcasi
  • 1 tatli kasigi biber salcasi
  • karabiber, kimyon, sumak, nane
  • maydanoz
  • 3 kuru sogan
  • zeytinyag
  • tuz
  • 1 domatesle 9 dilim kapak yapip kalani dolma icine dogra



YAPILISI:
  1. Once kuru soganla baslayarak ic malzemeyi zeytinyagiyla guzelce kavuruyoruz.
  2. Kavurdugumuz ic malzemeyi 1 su bardagi su ilave ederek biraz pisiriyoruz.
  3. Harc pisince dogranmiz maydanoz ekleyip karistiriyoruz.
  4. Dolmalik biberlerin icini bosaltip hazirladigimiz harcla dolduruyoruz ve dolmalarimiza istedigimiz sekilde (ister biberle ister domatesle) kapak yapip tencereye diziyoruz.
  5. Tencereye biberlerin yarisina kadar su koyuyoruz.
  6. Su kaynayana dek harli ates verip sonra atesi azaltiyoruz.
  7. Pirincler pisince ocagi kapatip dolmalarimizi dinlendiriyoruz.

22 Haziran 2011 Çarşamba

LOR KURABİYESİ



Dun yaptigimiz limonatanin yanina soyle guzel bir kurabiye tarifi isterseniz bu lorlu kurabiyeye bir firsat verin derim ya da bu krem şantili kurabiyeye. Lorlu kurabiyenin tarifi sevgili Portakal ağacı'ndan. Gecen yil cok sik yapmistim bu guzel gorunumlu az sekerli kurabiyeleri. Hatta eşim her hafta işe goturmek icin yapmami istemisti de bir kac ay her hafta pazar listemizde yerini aldi tuzsuz lor. Tabi zamanla yerini baska kurabiyeler kekler aldi... Gecenlerde yine aklima geldi yapayim da eşime surpriz olsun dedim. Gorunce cok sevindi ve işe goturmek icin paket yaptirdi bana :)


MALZEMELER:
  • 250. gr tuzsuz lor
  • 2 kasik tereyag
  • 1 yumurta
  • 1 su bardagi pudra sekeri
  • 2,5 su bardagi un
  • 1 paket vanilin
  • 1 paket kabartma tozu


YAPILISI:
  1. Tereyagini pudra sekeriyle ez.
  2. Yumurtanin beyazini ekle. (Sarisini ustune kullanacagiz)
  3. Ufalanmis lor peyniri ekle, hepsini iyice ez.
  4. Un, kabartma tozu ve vanilini de ekleyip yogur.
  5. Yuvarlanmis kurabiyeler yapip yagli kagit serili tepsiye diz.
  6. Uzerlerine yumurta sarisi sur.
  7. Yaklasik 25-30 dakika 170 derece firinda pisir.

21 Haziran 2011 Salı

EV YAPIMI LİMONATA



Havalar isindigindan beri cok cesitli sekillerde limonata yaptim. Sonunda tarif oturdu ve en sevdigimiz halini sizlerle paylasiyorum. Cok sekerli geldigi ve sekeri bogazimi yaktigi icin disarida pek limonata icemeyen biri olarak bunu icmeye doyamadigimi soylemeliyim. 

Bu sicak havalarda soguk soguk ev yapimi bir icecek gibisi yok. Katkisiz, icinde ne oldugu belli, vitamin ve enerji deposu bu icecegi gonul rahatligiyla cocuklariniza icirebilirsiniz. Deneyin bence kesinlikle pisman olmayacaksiniz :)



MALZEMELER:
  • 6 adet limon (kabuklari ve suyu)
  • 1 (200ml.lik)su bardagi + 1/2 turk kahve fincani toz seker
  • 1 litre su


YAPILISI:
  1. Limonlari kabuklarini ovusturarak guzelce yikiyorum.
  2. Limon kabugu rendesi ile hepsinin kabuklarini orta boy bir celik tencereye rendeliyorum.
  3. Ustune bir su bardagi ve yarim turk kahve fincani toz sekeri ekliyorum.
  4. Tam 1 litre suyu koyup ocagi yakiyorum.
  5. Tenceredeki su isinirken seker eriyor ve limon kabuklarinin aromasi suya geciyor.
  6. Sekerin erimesine yardimci olmak icin suyu bir kasikla karistiriyorum. (Suyu kaynatmaya calismiyorum)
  7. Su isindi ve seker eridiyse 1-2 dk. daha karistirip (suyun fokurdamasini beklemeden) ocagi kapatiyorum.
  8. Ben bu islemi aksamdan yapiyorum ve tencere el yakmayacak kivama gelene dek oda isisinda bekletip buzdolabina kaldiriyorum.
  9. Kabuklarini rendeledigim limonlari da sabah suyu sikilmak uzere buzdolabina kaldiriyorum.
  10. Sabah tencereyi buzdolabindan cikariyorum ve limonlarin suyunu sikip tencereye ekliyorum (cekirdeklerini ayirmaya gerek yok).
  11. Limonatayi sadece bir kez soyle bir karistirip ince tel suzgecle suzuyorum ve surahiye dolduruyorum.
  12. Sari sari ve mis kokulu cam surahiyi buzdolabinda muhafaza ediyorum.

* Sekeri en az 1 bardak ve en fazla 1,5 bardak olarak denedim; biri cok sekersiz biri cok sekerli oldu.

** Bir de markaya gore sekerin tatliligi degisiyor...

*** Tarifteki seker olcusu limonun eksiligini de hissedebildigimiz  bize "iste bu limonata" dedirten olcu. Isterseniz artirabilirsiniz.

KIYMALI BEZELYELİ MİLFÖY BÖREK



MALZEMELER:
  • 12 adet milfoy (firin tepsisini dolduruyor)
  • 300 gr. kadar kiyma
  • yaklasik 1 su bardagi bezelye
  • 1 buyuk kuru sogan
  • maydanoz
  • kimyon, karabiber
  • kirmizi toz biber
  • tuz
  • sivi yag
  • 1 adet yumurtanin sarisi
  • çörekotu


YAPILISI:

1. aşama:
  1. Milfoy hamurlarini dondurucudan cikarip yumusamaya birakiyoruz.
  2. Kiymayi teflon tavaya alip cevirmeye basliyoruz.
  3. Kiymanin rengi donunce biraz sivi yag ekleyip ince dogranmis kuru sogani ve baharatlari ekliyoruz.
  4. Bir kac kez karistirip bezelyeleri tavaya aliyoruz.
  5. Dogranmis maydanoz ve tuzu da ekleyip guzelce karistiriyoruz ki tum malzeme birbirine karissin.
  6. Kiyma ve sogan pismis ama bezelye yari pismisken ocagi kapatiyoruz.

2.aşama:
  1. Ic harcimizin ilk sicakligi gecip milfoy hamurlarimiz yumusayinca firini 200 derece aciyoruz ki isinsin.
  2. Her bir milfoy hamurunu elimizle dort yanindan biraz genisletip ortasina 1 tepeleme yemek kasigi kiymali harctan koyalim.
  3. Harci koyduktan sonra milfoy hamurunu zarf seklinde kapatalim ve ters cevirerek tepsiye yerlestirelim.
  4. Milfoy boreklerinin hepsini tamamladiktan sonra ustlerine yumurta sarisi surelim ve corek otu serpelim.
  5. Isinmis firinda 20 dk.pisirelim.
  6. Afiyetle yiyelim :)