Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 Aralık 2011 Pazartesi

TENCEREDE VEJETERYAN PIZZA



Merhabalar, herkese gunaydinlar :) Umarim guzel bir haftaya uyanmissinizdir ve her sey tahmin ettiginizden daha guzel olur...

Hafta sonu bizim icin cok yogun ve hizli gecti. Benim trafik sinavimin olmasiyla da biraz stresli... Dunyaya gelecek olan bebisimiz icin ehliyet almaya kalktim. Ama yeniden ogrencilik, sinav stresi ne zor geldi :(

Universite yillarimda hep aksam derse giden arkadaslara imrenirdim. Butun gun onlarin, istediklerini yapabilirler. Aksama da derse gidiyorlar... Upuzun daha verimli bir gun geciriyorlar diyordum hep... Ama oyle degilmis. Hele kis gunu... 

Herkes evlerinde, hava kararmis... Ev ahalisi toplanmis beraber yemek yerken hos bes ediyor... Sen bu sogukta derse gidiyorsun... Uzun lafin kisasi zormus... Hele de evliysen...

Neyse ki ehliyet kursu dersleri 2 hafta suruyor. Ancak cuma aksami derslerin bitip cumartesi sinava alinmak beni hayli gerdi. Son gunlerde ne istedigim gibi uyuyabildim ne de duzgunce calisabildim. Sayili gun cabuk geciyor. Sinav pat diye geliverdi :) 

Haliyle son gunlerde arkadaslarimi da pek ziyaret edemedim. Ne guzel lezzetler cikarmislardir yine ortaya...

Tarifimize gelecek olursak bu pizzanin tabanini gecen haftalarda sayfasiyla yeni tanistigim gezerken şans eseri gordugum becerikli bir arkadasimizdan almistim. Pizza hamurunu aynen aktariyorum buyrun efendim ;)


HAMUR MALZEMELERI :
  • 10 yemek kasigi un
  • 2 yemek kasigi yogurt
  • 2 yemek kasigi zeytinyagi (aycicek yagi kullandim)
  • 1 tutam karbonat ya da kabartma tozu (1 tatli kasigi kabartma tozu kullandim)
  • 1 tutam tuz
  • 1 adet yumurta


YAPILISI:
  1. Hamur icin gerekli malzemelerin hepsini bir kapta yoguruyoruz. Hazirladigimiz hamuru tabanini yagladigimiz teflon tencereye yayiyoruz.
  2. Uzerini diledigimiz malzemeyle kaplayip kasar peyniri rendesiyle kisik ateste ocagi acip pisiriyoruz.
  3. Teflon tencerede 12 dk.da hazir oluyor.

*Orijinal tarif icin Tık Tık




GELELIM BENIM HAMUR SONRASI EKLEMELERE :)

* Ben 26 cm.lik kalin tabanli teflon tencerede pisirdim. Tenceremin kalin tabani sureyi biraz uzatti. 12 dakika doldu deyip kontrol etmeden atesten almayin.

** Hamuru hic degisiklik yapmadan aynen uyguladim ve guzelce pisti.

*** Hamile oldugum icin ustunu vejeteryan pizza olarak hazirladim.


HAMUR USTU VEJETERYAN MALZEMELER:
  • 5-6 siyah zeytin
  • 3-4 kucuk kornison tursu
  • 1-2 yemek kasigi konserve misir
  • Yarim kozlenmis kirmizi biber
  • Uzeri icin kasar peynir rendesi
  • Sos icin 1 silme tatli kasigi domates salcasi



HAZIRLANISI:
  1. Domates salcasini 1-2 yemek kasigi su ile ezip yagladigimiz teflon tavaya yerlestirdigimiz hamurun uzerine firca ile suruyoruz.
  2. Zeytinlerin cekirdegini visne cekirdegi cikarici ile cikarip cekirdeksiz zeytinleri dilimliyoruz. (ya da hazir dilimlenmis zeytin de kullanabiliriz. Ben tarifi gorur gormez yaptigim icin evde ne varsa usulu oldu)
  3. Kornison tursulari halka halka dilimliyoruz.
  4. Kozlenmis kirmizi biberi dogruyoruz.
  5. Salcali hamurun uzerine zeytin, kornison, kirmizi biber ve misiri yerlestiriyoruz.
  6. Uzerine de istedigimiz kadar kasar peyniri rendesi serpiyoruz.
  7. Tenceremizin kapagini kapatip pizzamizi pisiriyoruz.
  8. Afiyet olsun :)
Not: Vejeteryan pizzanin malzemelerine yesil zeytin, domates, yesil biber, jalepeno dilimleri, mantar,... gibi malzemeler ekleyip daha da zenginlestirmek mumkun. Yukaridaki hali ise hayli yeterli tavsiye edilir ;)


* Diger KAHVALTILIK TARİFLERİM icin TIKLAYIN

** Tüm ÇAY SAATİ TARİFLERİM icin ise burayi TIKLAYIN lütfen

20 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

peynir olsun yeter benim içinde canım.harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

Aktuelmoda dedi ki...

ohh afiyet olsun bu tam benlik olmuş,zira et yemem :) Bu arada sınav umarım başarılı geçmiştir canım.ben de yeni aldım anlayabiliyorum şu an seni.Direksiyon sınavında akla karayı seçmiştim hiç araba kullanmamış gibi,şimdiden hayırlı olsun,kocaman sevgiler..

CANBOGAZDAN dedi ki...

sevda icin ;
Sagolasin Sevda ablacim, opuyorum :)


Aktuelmoda icin ;
bu coktan secmeli sinavdi canim, atlattik ama umarim gecmisimdir. tabi sonra da direksiyon sinavi olcak. insallah hallederim bebisimi kucagima almadan. sagolasin, gorusmek uzere. Sevgiler :)

Unknown dedi ki...

Canım başarılar.
İnşallah sorunsuz geçersin sınavları ve alırsın ehliyetini..
Pizzada nefiss görünüyor.
Ellerine sağlık canım

Ahu Türkyaşar dedi ki...

Ellerine sağlık. Süper görünüyor.

CANBOGAZDAN dedi ki...

Hayat Cafe Tarifleri icin ;
Sagolasin canim guzel mesajin ve dileklerin icin, opuyorum...


Ahu icin ;
Tesekkur ederim canim :)

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm ellerine sağlık çok güzel görünüyor..ehliyeti bebişten önce alamkla iyi etmişsin ablam da doğumdan sonra aldı çok zorlandı uykusuz ders çalışırken:))

CANBOGAZDAN dedi ki...

Sagol canim biz de boyle daha iyi olur diye dusunduk ama umarim gecerim. Her sey bebek icin. Daha dunyaya gelmeden tum planlarimiz ona gore :) Aslinda ben araba kullanmaktan cok korkuyorum ama bebis hastalanir falan da lazim olur diye dusunduk...

birincisin dedi ki...

ellerine sağlık süper olmuş:)sevgiler..

Erguvan Vakti dedi ki...

Canım kolay gelsin,inşallah en kısa zamanda alırsın ehliyetini.
Pizza nefis,ellerine sağlık:)

CANBOGAZDAN dedi ki...

birincisin icin ;
Tesekkur edeim canim. Gorusmek uzere, sevgiler :)


Erguvan Vakti icin ;
Insallah canim sagolasin :)

sarımutfak-hande dedi ki...

pizzaya asla hayır demem:))) süper görünüyor ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

bu pizzayı denemek lazım gerçekten çok pratik.. ocak üzerinde hemencecik olan bi pizza.. süper ellerinize sağlık..

CANBOGAZDAN dedi ki...

sarimutfak-hande icin ;
Canim tesekkur ederim ziyaretin ve yorumun icin. Gorusmek uzere, sevgiler :)


Seçil-Yemek Aşkı icin ;
Evet canim gercekten cok pratik. Hamuru mayasiz, pisirmesi kolay... Tesekkur ederim vakit ayirip yorum biraktigin icin :) Yine beklerim, sevgiler...

marifet ellerimizde dedi ki...

AY BAYILDIM MAŞALLAHH CANIM ELLERINE SAGLIK..ŞİFA OLSUN BEBİŞİNE..........

CANBOGAZDAN dedi ki...

sagolasin tatlim :)

Unknown dedi ki...

canım çok güzel görünüyor bende çok istiyorum denemeyi bakalım ellerine sağlık sevgiler tatlım

CANBOGAZDAN dedi ki...

tesekkur ederim canim hem ziyaretin hem de yorumun icin. opuyorum, sevgiler :)

YeMeK vAkTi dedi ki...

tencere pizzasına bende bayılırım hem pratik hemde yumuşacık olur ellerinize sağlık

CANBOGAZDAN dedi ki...

Tesekkur ederim canim, hosgeldin :)