Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 Aralık 2013 Çarşamba

PRATIK ISPANAKLI BOREK


ÇİĞDEN ISPANAKLI TEPSİ BÖREĞİ

Tepsi borekleri pratikligi sebebiyle tercihim oluyor. Bizim evde sevilerek de tuketilince farkli ic harclarla pisiriyorum. Malum ispanagin tam mevsimi. Siz de bu tarifi yapin mutlaka derim. Benim bidik gurme oglum bile ispanagi bu sayede azicik yiyor...

Esim cocukken anneannesi boyle cigden ispanakli borek yaparmis. Yalniz icinde peynir olmazmis ve ispanagi daha fazla oldugu icin boregin ici daha islak olurmus. Ama yine de her seferinde esimi bastan kokusuyla mest edip cocukluguna goturuyor bu borek ve severek tuketiyor. Baska seyler ile beraber sayip ne alirsin dedigimde tercihi bu borek oluyor :)

Tarifi yine cok sevdigimiz kiymali tepsi boregimden donusturerek hazirliyorum. Defalarca pisirip tam netlestirdigim olculeri sizinle paylasacagim, cekinmeden deneyin. Bu arada kiymali tepsi boregimizin tarifi de yakinda gelecek. Sahibi cok sevdigim becerikli karsi komsum...

Bu arada son bir sey var belirtmek istedigim. En son dun bu boregi pisirdim. Aycicek yagim kalmamisti ve ilk defa zeytinyagi ile borek pisirdim. Ama maalesef sonuc iyi olmadi. Ayni bardak olcusune ragmen borek daha yagli oldu ve ustu biraz kuru oldu :(


MALZEMELER:

  • Yarim kilo ispanak
  • 3 yufka
  • 2yumurta
  • 1 cay bardagi sivi yag
  • 1 cay bardagindan 1 parmak eksik sut
  • 1 tepeleme yemek kasigi yogurt
  • 125-150 gr. tulum loru
  • En fazla yarim cay kasigi tuz (ispanak icin)
  • 1 tepeleme cay kasigi kirmizi toz biber
  • En buyuk boy tirtikli borcam


YAPILISI:
  • Oncelikle ispanagi koklerini atip saplariyla guzelce yikayip dogruyoruz.
  • Azicik tuz yani en fazla yarim cay kasigi tuz ile dogradigimiz ispanaklari birazcik ovuyoruz ve onlari dinlenmeye birakip biz diger islerimize bakiyoruz. 1-2 saat kadar gecse iyi olur.
  • Oncelikle sisvi yagimizin icinden 3 tatli kasigi alip bununla borcami yagliyoruz.
  • Ilk yufkayi disari tasacak sekilde yerlestiriyoruz ve yine 3 tatli kasigi yag ile yagliyoruz firca yardimiyla.
  • Uzerine toz biberi serpip onu da firca yardimiyla dagitiyoruz.
  • Cay bardaginda kalan sivi yag ile sut, yogurt ve yumurtayi beraber cirpip sosu hazirliyoruz.
  • Sira 2 . yufkada. Onu ikiye boluyoruz. Yarim ay seklindeki yufkayi buzusturerek yerlestirip ustunu sosluyoruz.
  • Diger yarimi da ayni sekilde yerlestirip yine sosluyoruz ama tam bu kata ic harc gelecek o yuzden bu kati diger katlara gore azicik daha az sosluyoruz.
  • Sostan sonra once lor peynirini her yere dagitiyoruz sonra geldik ispanaga.
  • Ispanagimizi biraz tuzla ovup birakmistik, suyunu salmistir. Ispanaklarin avucumuz icinde suyunu sikarak hepsini tepsiye alip esit sekilde dagitiyoruz.
  • Son yufkayi yani 3. yufkayi da iki esit parcaya bolup yarim seklinde buzusturerek yerlestirip sosluyoruz.
  • Diget yarim ay yufkayi da ayni sekilde yerlestirip sosladiktan sonra disari sarkan yufkayi aralarina gereken yerlere de sos surerek kapatiyoruz.
  • Kalan sosu boregimizin ustune surerek boregi firina vermeden once dilimliyoruz. 20 dilim uygun oluyor.
  • Pisirip (180de) ilk sicakligi ciktiktan sonra afiyetle yiyoruz.

NOT: Firina on isitma yapmak yerine tepsiyi soguk firina surup 180 derecede 15 dakika sadece alttan isi veriyorum, 25 dakika alt ve ust beraber normal pisirme yapiyorum. 40 dakika sonunda firini kapatip ama hic kapak acmadan 20 dk. boregimi dinlendiriyorum. 60 dk. sonunda nefis tepsi boregimi firindan cikariyorum. Bu pisirme seklini tum tepsi boreklerimde aynen kullaniyorum. 



12 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

sabah sabah olsada yesem şimdi dedim canım.ellerine sağlık.sevgiler.

şekerinmutfağı dedi ki...

eline koluna sağlık canım , yiyenlerede afiyet olsun sevgiler :)

CANBOGAZDAN dedi ki...

mutfagabuyrun icin ;
sagolasin Sevda ablam, opuyorum.

CANBOGAZDAN dedi ki...

sekerinmutfagi icin;
beraber yeriz insallah bir gun Bediacim :)

Pembe Tatlar dedi ki...

Ellerine sağlık çok severim :)

Ahu Türkyaşar dedi ki...

Evet evet tam zamanı. Ben de yapayım. Ellerine sağlık :)

CANBOGAZDAN dedi ki...

Pembe tatlar icin;
vakit sagolasin vakit ayirip yorum biraktigin icin.

CANBOGAZDAN dedi ki...

Ahu icin;
guzel kizin da yer umarim Ahucum. ben artik her seye o gozle bakar oldum. oglum sever mi yer mi ister mi...

Güloanne mutfakta dedi ki...

ellerinize sağlık canım nefis görünüyor

CANBOGAZDAN dedi ki...

tesekkur ederim hosgeldiniz :)

hanife dedi ki...

Bu gün ıspanak alıp bu tarifi deneyip bloğumda paylaşacağım kısmetse eline emeğine sağlık...
Bloğunu takibe aldım benim bloğumada beklerim...

CANBOGAZDAN dedi ki...

cok tesekkur ederim. ben de iade-i ziyarete gelirim mutlaka. sevgiler...