Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 Ocak 2014 Cuma

KOLAY PANDISPANYA TARIFI




EV YAPIMI KAKAOLU PASTA TABANI  (YAŞ PASTA için)

Benim surekli kullandigim ve cok pratik hatta risksiz buldugum pandispanya tarifim bu. Farkli denemeler yaparak tarifi oturttum ve hep bu pandispanyayla yapiyorum pastalarimizi. Oyle sadece dogum gunlerinde ozel gunlerde falan da degil... Yumusak yormayan uzmeyen bir pasta tabani oldugu icin hic usenmeden bazen misafire bazen de sadece canimiz istedigi icin hazirliyorum. 

Universite yillarimda hazir pasta tabani alir oyle pasta yapardim en cok da tiramisu :) Ama artik hic elim gitmiyor o hazir keklere vakit darliginda bile. Tiramisu demisken onun tarifini de bir ara paylasmali ;)

Hadi siz de bu hafta sonu icin bu pastayi hazirlayin sevdiklerinize. Yalniz bazi tavsiyelerim olacak onlari atlamayin...


MALZEMELER:
  • 4 adet yumurta (oda sicakliginda ve taze)
  • 3,5 kahve fincani toz seker
  • 3 kahve fincani un
  • 1 kahve fincani kakao
  • 1 kahve fincani yogurt (oda sicakliginda)
  • 1 paket vanilin
  • 1 paket kabartma tozu


YAPILISI:
  • yumurta ve seker mikserin en yuksek ayarinda 5 dk. cirpilir.
  • yogurt eklenip mikserin en dusuk ayarinda azicik karistirilir.
  • sonra un, vanilin ve kabartma tozu eklenip yine en dusuk mikser ayarinda karismalari saglanir.
  • en son kakao eklenip yine en dusuk ayarda kisaca karistirilir.
  • tabani yaglanmis orta boy yuvarlak borcamda ya da kelepceli kalipta firininizin her zaman kullandiginiz kek ayarinda (170-180 derece gibi uygun) pisirilir.
  • pandispanya piser pismez firindan alinir ki yumusakligini kaybetmesin.
  • firindan aldiktan 10 dk. sonra kaliptan cikarilir.
  • soguyunca guzelce paketleyip hava ile temas etmemesi saglanir ve buzdolabinda 1 gece dinlendirilir.
  • ertesi gun pandispanyamizi mumkunse uzun buyuk bir bicakla ikiye ayrirarak istedigimiz pasta icin kullaniyoruz :)
  • pandispanyamiz yumusak bir dokuda oldugu icin sadece yarim bardak sute 1 yemek kasigi seker ilavesi yapip bunu silikon firca dokunuslariyla kek tabaninin 3 yuzune uygulamaniz yeterli.

* Türk kahvesi fincani kullaniyoruz kahve fincani olcusu olarak

8 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

çokta güzel görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

CANBOGAZDAN dedi ki...

tesekkur ederim cok :) sevgiler...

*mehtap dedi ki...

bununla ne güzel pastalar yapılır, ellerine sağlık.

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

Ellerine sağlık canım lazım olduğunda kullanacağım çünkü hazır taban yada keklerde ki bir koku beni çok rahatsız ediyor. sevgiler.

CANBOGAZDAN dedi ki...

evet Hatice ablacim ben de aliyorum o kokuyu, cok haklisin. opuyorum, sevgiler :)

CANBOGAZDAN dedi ki...

sevgili Mehtap cok tesekkur ederim, sevgiler :)

Zeynep Yalman dedi ki...

ölçülerdeki t.k. nedir?

CANBOGAZDAN dedi ki...

tesekkur ederim sorunuz icin. tarifi daha aciklayici hale getirdim. sevgiler :)