Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

28 Mayıs 2014 Çarşamba

BESAMEL SOSLU FIRIN MAKARNA


FIRIN MAKARNA

Cok lezzetli oluyor, daha once denemediyseniz ilk firsatta denemelisiniz. Besamel sos gozunuzu korkutmasin, bir iki puf noktasi var o kadar. Bu lezzetten mahrum etmeyin kendinizi :) 

Besamel sosu yaparken cok hizli hareket etmek gerekiyor. Ayrica tel cirpici kullaniyorum ben mutlaka ve bunun da onemli oldugunu dusunuyorum. Bir de tereyag olmazsa olmazi, bu konuda biraz comert olmak gerekiyor ki super lezzetli olsun. Son puf noktamizda sutun isisi ile alakali. Sutumuz ne sicak ne soguk olmali ki topaklanma olmasin. Iste hepsi buuu ;)


MALZEMELER:
  • Yarim paket firin makarna
  • 2 yemek kasigi terayag
  • 2 yemek kasigi un
  • 2,5 su bardagi sut (yarim litre)
  • tuz
  • Kasar peynir rendesi (125-150 gr.)

YAPILISI:
  • Oncelikle firin makarnamizi(ikiye bolerek) paketin ustunde yazan sekilde tuzlu suda haslayip suzup suzgecte bekletiyoruz.
  • Besamel sos icin tereyagini eritip unu kavuruyoruz kokusu cikana dek.
  • Sutu hizlica ilave ediyoruz ve sosumuz kivam alana kadar surekli karistiriyoruz.
  • Tuzunu da ilave edip ocagi kapatiyoruz.
  • Besamel sostan yarim su bardagi kadar ustu icin ayirip kalani makarnayla iyice karistiriyoruz.
  • Kucuk boy dikdortgen borcami tereyag ile yaglayip besamel soslu makarnamizi yerlestiriyoruz.
  • Ayirdigimiz sos ile makarnanin uzerini duzeltip kasar peynir rendesini serpiyoruz. (Fotodaki makarnada ben 145 gr. kasar peyniri kullandim) 
  • Sadece kasar peynirimiz eriyip istedigimiz goruntuyu alincaya dek besamel soslu firin makarnamizi 200-220 derecede firina suruyoruz.
  • Firindan cikarip iliyincaya kadar dinlendiriyoruz ve dilimleyip servis ediyoruz. 
  • Afiyet olsun.

3 yorum:

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Merhabalar,makarnayi cok tüketemye korksamda bu lezzeti taniyoruz tabiki,hep yedikten sonra pismanlik,aslinda olmamaliymis biliyormusun,buda dengemizi bozuyormus,benim pismanliklarim azaldi sayilir bunu okuduktan sonra,uzun süredir kimseye yazamadim dogru dürüst,havalar sicakti simdi ise yagmurlu geciyor,hayirlisi bakalim,yinede yagsin hep göller kurumasin,suyumuz azalmasin !Sevgiler canim.

CANBOGAZDAN dedi ki...

Bir Terazi Kizi icin:
caniiimmm hosgeldin mutlu ettin beni. ben de Izmirde yagmur yagsin diye dua ediyorum :)

CANBOGAZDAN dedi ki...

mutfagabuyrun icin ;
sagol ablam :)