Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

27 Mayıs 2014 Salı

KIYMALI KASARLI ENGINAR


FIRINDA KIYMALI ENGINAR

Bizim evin beyleri biraz etcil maalesef. Sebze de yiyorlar ama ben dokuz takla atiyorum onlara cesitli sebzeler yedirebileyim diye. Enginarin zeytinyaglisini esim agzina surmek istemiyor. Ben de enginari esimin cok severek yedigi kiymali tepsi boregimin ic harciyla birlestirdim. Bu arada kiymali tepsi boregin tarifini de bir turlu yazamadim, ilk firsatta insallah...

Gectigimiz senelerde tvde izlemistim bir yemek programinda enginari garniturlu pilav ile doldurup uzerine kasar rendesi serpip firinlamislardi. Ben de hasladigim enginari kiymali harc ile doldurup uzerine kasar serdim. Zaten kasar peyniri de oglumun en sevdigi peynir cesidi. Oldu mu? Himm super oldu, severek yedik ama kesinlikle taze taze yapilip yenilmeli cunku ertesi gun enginarin tadi daha baskin hale geliyor...


MALZEMELER:
  • 6 adet orta boy enginar
  • yarim limon
  • sicak su
  • 150 gr. kiyma
  • biraz sivi yag
  • 2 adet carliston biber
  • 2 adet domates
  • 1 adet kuru sogan
  • 1 tatli kasigi biber salcasi
  • kasar peyniri
  • tuz

YAPILISI:
  • Enginarlari celik tencereye yerlestirip uzerlerini gececek kadar sicak su dolduruyoruz.
  • Yarim limonun suyunu sikip enginarlar yumusayana dek 15-20 dakika hasliyoruz.
  • Teflon tavada once kiymayi kavurmaya basliyoruz.
  • Kiyma kendi suyunu salip cekince biraz sivi yag ile yemeklik dogranmis sogani ekliyoruz.
  • Birkac dakika sonra kup kup dogranmis biberleri ve domtesleri ekleyip biraz daha kavuruyoruz.
  • Sonra harcin ortasinda bosluk acip salcayi kavuruyoruz gerekirse biraz sicak su ya da sivi yag ilavesiyle.
  • Tum malzeme birbirine karisip ozdeslesince harcimizin tuzunu da atip ocagi kapatiyoruz.
  • Kiymali harci 6 enginara paylastirip (bu harc tam geliyor) enginarlarimizi firin kabina yerlestiriyoruz ve uzerlerine kasar rendesi ya da dilim kasar pay ederek 200-220 derecede sadece kasarlar eriyip istedigimiz kivama gelinceye dek firinliyoruz.
  • Sicak ya da ilik servis ediyoruz.

Hiç yorum yok: