Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

19 Nisan 2011 Salı

BEYAZ HELVA



Bir kahve tiryakisi olarak kahvemi icmeden gunumu geciremem. Kimi zaman sabah icerim uykumu dagitir kimi zaman aksam icerim yorgunlugumu alir ve bana biten enerjimi geri kazandirir.

Oyle veya boyle yani gunun hangi saati olursa olsun kahve icmek bana zevk verir. Bazen kahveme eslik edecek kucuk atistirmaliklar yaparak zevkimi ikiye katlarim.

Iste bu sebeple uzun zaman önce sevgili cerkezkizi nin blogundan alip denemistim bu tarifi. Albumlerim arasinda fotografina rastgelince sizlerle paylasmak istedim. Biliyorum ışığı iyi ayarlanmamış bir fotoğraf. Kusuruma bakmayin.

Helvada tereyag kullandim arkadasimiz margarin kullanmis, bunun disinda tarifi aynen kopyaliyorum...


MALZEMELER:
  • 125 gr. tuzsuz tereyag
  • 2 su bardagi un
  • 2 su bardagi pudra sekeri

YAPILISI:
  1. Margarini genişce bir tencerede eritin.
  2. Yanmamasına dikkat ederek iyice kızdırın.
  3. İçine unu ekleyip iyice karıştırın.
  4. Tahta kaşığın sırtı ile ezmeye başlayın ve yağı una iyice yedirin.
  5. Altını yakıp 15-20 dakika karıştırarak pişirin.
  6. Pudra şekerini ekleyin ve birbirine karışmasını sağlayın.
  7. Tekrar ateşe alıp 5 dakika şeker eriyene kadar pişirin.
  8. Varsa alüminyum bir tepsiye(kolay çıkması için gerekli) yoksa herhangi bir tepsiye dökün.
  9. Yine kaşığın tersiyle veya cam bir bardağın altıyla iyice bastırarak tepsiye sıkıştırın.
  10. Kare şeklinde kesip soğumaya bırakın.
  11. Buzdolabinda 3-4 saat bekletip spatula yardımıyla tepsiden kaldırıp servis yapın.

1 yorum:

vintageduygular dedi ki...

cok ilginc bir tarif..not aldim,haftaya denemek istiyorum ;)