Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

31 Ocak 2012 Salı

PATATESLİ KEK


DEREOTLU PATATESLI TUZLU KEK

En yakin arkadaslarimdan birine kahvaltiya giderken yapip goturdugum canim arkadasimla severek yedigimiz kekin tarifini sizlerle de paylasmak istedim. Tuzlu kekleri seviyorsaniz eger bunu da kesinlikle seversiniz. Yagi az, yapimi kolay. Hos dereotu kokusuyla ye beni diyor sanki... 

Bu arada son zamanlarda biraz daha sık guncelleyebiliyorum blogumu ve bu beni cok mutlu ediyor. Umarim boyle surdurebilirim. Ne oluyorsa oluyor, arada bir sogukluk geliyor ve pek yazamiyorum. Yazmak istesem fotograflayamiyorum... Neyse nazar degmesin :)


MALZEMELER:
  • 2 yumurta
  • 1 cay kasigi tuz
  • 1 t.k. fincani susuz yogurt
  • 1 t.k. fincani sivi yag
  • 1 t.k. fincani ılık su
  • 5 t.k. fincani un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 adet küp dogranmis orta boy patates
  • yarim demet dereotu
  • yarim demet maydanoz
  • 2 tatli kasigi pul biber



YAPILISI:
  1. Yumurtalari tuz ile mikser kullanarak kabartana kadar cirpiyoruz.
  2. Diger malzemeleri de malzeme listesindeki sirayla ekleyerek kek hamurumuzu hazirliyoruz.
  3. Yagli kagit serdigimiz kucuk boy bir firin kabimiza yogun kivamli kek harcimizi dokuyoruz.
  4. On isitma yaptigimiz 170 derece firinda pisiriyoruz, pistiginden emin olmak icin kurdan testi yapmayi unutmuyoruz.

* Yumurtalardan birinin sarisini ayirip en son kekin ustune surdum, cok hos pogaca gorunumlu bir kek oldu :)

12 yorum:

siyah kuğu dedi ki...

bunu daha önce yemiştim çok lezzetli ellerine sağlık...

mutfagabuyrun dedi ki...

epeydir yapmamıştım canım.aklıma geldi şimdi.ellerine sağlık.harika olmuş.sevgiler.

Hayatcemresi dedi ki...

Eline sağlık,
nefis görünüyor,
kahvaltı için gerçekten güzel bir tercih,
sevgilerimle...

Ferkay dedi ki...

İyiki hatırlattın canım ne çok yapardım eskiden..
Ellerine sağlık.
Sevgiler..

sofrakeyfim,müjgan dedi ki...

kahvaltıda yapcam şimdi olsa yesem :) canım ellerine sağlık

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor
afiyt olsun sevgiler:))

Twitter dedi ki...

ellerine sağlık. görünüşü muazzam lezzetininde bir o kadar güzel olduğundan eminim.Ayrıca biz de Seyristanbul.com bloğumuzda adım adım Twittera üye olmayı anlattık, siz de ondan faydalanabilirsiniz.

Ahu Türkyaşar dedi ki...

Çok sevdiğim bir lezzet. Görünce çay demleyesim geldi :)

CANBOGAZDAN dedi ki...

tesekkur ederim arkadaslar vakit ayrip bana yorum biraktiginiz icin...

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Şeydacım; bu tuzlu keklerin tamamına bayılıyorum, neyle yapılırsa yapılsın..Ellerine sağlık ablacım..

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

canımmm bak yarın bloguna gelip bunu alıp yapacağım :)))ellerine sağlık

The cook department dedi ki...

bende denicem çok güzel gözüküyor..