Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

17 Aralık 2011 Cumartesi

MAYONEZLİ SALATA: SHUBA




RUSYA MUTFAGINDAN ŞUBA


Yakın arkadaşlarımdan birinin evinde öğrencilik yillarimda tanistim bu lezzetle. Rusya mutfagina ait bir cesit salata-meze olan bu lezzeti biz bir grup arkadas ana yemek olarak -malum ogrencilik- beraberce hazirlayip afiyetle yemistik. 

O gun bugundur aklima geldikce yaparim ŞUBA yi ama mayonez icerdigi icin dikkatli olmak gerekir diye dusunuyorum.

Ee sebzeler haslama zaten bi de mayonezi light alirsak bir sorun kalmaz diye kimi zaman kendimi kandirmisligim vardir. Ancak ne yalan soyleyeyim light mayonezle ayni tadi alamadim. Az oz yiyelim ama tarifin de hakkini verelim bence.

Internette aradigimda bu isimle bir kac farkli salata cikti karsima. Ama aynisini bulamadim. Benim can arkadasim ulkesinde bunu annesiyle hazirlarmis. Salatanin ismi manto anlamina geliyormus. Yani anlayacaginiz tarifimiz emin ellerden geliyor.

Davet sofralarina ya da yilbasi menusune cok yakisacagina eminim. Mutlaka denemelisiniz ;)


MALZEMELER:
  • 4-5 orta boy patates
  • 4 adet havuc
  • 3 adet pancar
  • 2 adet yumurta
  • 1 cam kavanoz mayonez
  • Tuz


YAPILISI: Malzemelerimizin hepsinin haslanmis olmasi gerekiyor. Isterseniz ayri ayri haslayabilirsiniz. Ben arkadasimdan ogrendigim sekliyle size anlatayim.

  1. Sebzeleri yikayip yumurtayla beraber buyukce bir tencerede hasliyoruz. 
  2. Sebzelere catal ya da bicak batirarak pisip pismediklerini kontrol ediyoruz.
  3. Genelde pancar daha zor piser. Digerleri pismis ama pancar daha sert ise pancar haricindekileri tencereden cikarip pancari biraz daha hasliyoruz. 
  4. Elimiz yanmasin diye sebzelerimizin sogumasini bekliyoruz ve soguyunca hepsini soyuyoruz.
  5. Soydugumuz sebzeleri kat kat rendeleyecegiz. Fotograflari cektigim gun benim biraz acelem vardi cok duzgun yerlestiremedim ama ne kadar duzgun yerlestirirsek o kadar goze hitap ederiz.
  6. Tabagimiza once patatesleri rendeliyoruz ve tuz serpiyoruz. Ustune kasik kasik mayonez yayiyoruz.
  7. Havuclari rendeliyoruz ve tuz atip mayonez dokuyoruz ustune.
  8. Sonra pancari rendeliyoruz ve tuz mayonez.
  9. En son uste yumurtalari rendeliyoruz. Sadece tuz atiyoruz.
  10. Servise haziriz.

PÜF NOKTA: Sebzelerin sirasini karistirmiyoruz. Ayrica mayonez yayarken sebzelerin kenardan gozukebilecegi kadar yer birakiyoruz ve mayonez konusunda kisintiya gitmiyoruz ki lezzeti yerinde olsun.


* Yeterince aciklayici olamadiysam sorulariniza elimden geldigince cevap veririm.

** Bu benim hamilelik oncesinde yaptigim arsivimden bir salata tarifi. Hamilelik sebebiyle mayonez kullanamiyorum bu aralar...

*** Aslinda bu tarif daha once blogumda vardi ama kazaya kurban gidince yeniden ekledim :))

19 yorum:

anne eli gibi dedi ki...

ellerinize sağlık nefis görünüyor...

CANBOGAZDAN dedi ki...

tesekkur ederim, cok hizlisiniz :)

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Farklı olmuş, tam 5 çayı için. Ellerinize sağlık.

CANBOGAZDAN dedi ki...

tesekkur ederiiimmm, sevgiler...

OYA dedi ki...

çok ilginç bir yemek.nefis görünüyor..

CANBOGAZDAN dedi ki...

cok da lezzetli, tavsiye ederim ;) sevgiler ...

ruken dedi ki...

eminim tadı da göründüğü kadar güzeldir :)

CANBOGAZDAN dedi ki...

Rukencim tesekkur ederim yorumun icin :)

mutfagabuyrun dedi ki...

çok güzel görünüyor canım.mutlaka deneyecem.ellerine sağlık.öpüyorum.

Şirince Tatlar dedi ki...

valla çok tanıdık geldi bana bu lezzet Ruslar bizden çalmış olmasın:))iştah açıcı, doyurucu nefis daha ne diyeyim bayıldım yani:)eline sağlık:))

CANBOGAZDAN dedi ki...

sevda icin ;
Sagolasin ablacim, cok optum :)


şirince tatlar icin ;
:) tesekkeur ederim canim, sevgiler...

Unknown dedi ki...

Off canım ben bunu yemek niyetine bile yerim..
Nefiss görünüyor.
Ellerine sağlık.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

İsmi ilginç ama görüntüsü çok güzel eminim lezzetide güzeldir.
Ellerine sağlık canım.
SEVGİLERİMLE...

CANBOGAZDAN dedi ki...

Hayat Cafe Tarifleri icin ;
olur tabi tatlim cok doyurucu zaten. Tesekkur ederim yorumun icin, opuyorum :)


SEVALCE LEZZETLER icin ;
Tesekkur ederim canim. Ismi Rusça, Türkçesi biraz garip kacıyor o yuzden orijinal adiyla baslik vermek istedim tarife. Gorusmek uzere, sevgiler :)

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım cok lezzetlı gorunuyor

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm değişik bi tarif ellerine sağlık..

CANBOGAZDAN dedi ki...

zeymuran icin ;
Canim tesekkur ederim, sevgiler...


canimçektipişirdim icin ;
Tesekkur ederiiimmm sevgiler :)

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Çekilişe beklerim :)

http://elifindefterinden.com/2011/12/19/hediyelerim-varrrrrr/

pembe kekik dedi ki...

Çok güzel bir salata. Yılbaşını beklememe gerek yok ben bir an önce yapayım bunu. Sevgiler.