Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

15 Aralık 2011 Perşembe

YUMURTALI KARNIBAHAR KAVURMASI



Karnibahari minik minik dogramak biraz el oyalasa da cok pratik ve lezzetli bir tarif. Ön haşlama yok, yag sıçradı derdi yok... Karnibahari cocugunuza yediremiyorsaniz bir de bunu deneyin derim. Yumurtasi, limonuyla cok besleyici hem de hafif...


MALZEMELER:
  • 1 kucuk boy karnibahar
  • 1 adet kuru sogan
  • 1 cay kasigi kadar domates salcasi
  • Yarim cay kasigi kadar tatli toz kirmizi biber
  • Tuz
  • 2 yumurta
  • Sivi yag
  • Limon suyu (pistikten sonra eklemek icin)

YAPILISI:
  1. Karnibaharimizi cicek cicek ayirip yikiyoruz.
  2. Yikanmis karnibahar ciceklerini minik minik dogruyoruz.
  3. Kuru sogani yemeklik dograyip sivi yagla beraber tencereye aliyoruz.
  4. Soganlari az biraz kavurduktan sonra minik dogranmis karnibaharlari ekliyoruz.
  5. Bir kac kez karistirarak kavuruyoruz ve ortada bosluk acip once kirmizi toz biberi sonra salcayi koyup kavuruyoruz.
  6. Kirmizi biberli salcanin ustune azicik su ilave edip tuzunu da ekledikten sonra tenceredeki tum malzemeyi karistiriyoruz ve kisik ateste yavas yavas pisiriyoruz.
  7. Arada karistirip kontrol ediyoruz ki dibi tutmasin.
  8. Karnibaharlar yumusayinca cirpilmis 2 yumurtayi tencereye ekleyip hemen karistiriyoruz.
  9. Yumurtalardan sonra da kapagi kapatip bir kac dakika daha (sadece yumurtalar pisecek kadar) pisiriyoruz.
  10. Yemegin altini kapattiktan sonra istedigimiz kadar limon suyunu ilave edip karistiriyoruz. (Ben 1 limonun suyunu ekliyorum ama size fazla gelebilir.)
  11. Afiyetle yiyoruz :)
 




* Yumurtali karnibahar kavurmasini limonsuz da tuketebilirsiniz ancak limon hem yemege lezzet katiyor hem de yumurtanin besin degerlerinden vucudumuzun daha cok yararlanmasini sagliyor.

**SODALI  KARNIBAHAR  KIZARTMASI  icin TIKLAYIN 

19 yorum:

Şirince Tatlar dedi ki...

mmm bu da değişik bir lezzet, yumurta yakışır bence karnıbahara eline sağlık canım:)

CANBOGAZDAN dedi ki...

Tesekkur ederim canim, sevgiler :)

Unknown dedi ki...

Bende yumurtalı patates yemiştim bir gün arkadaşımda. Görüntüyü ona benzettim. Gerçekten de yumurta yakışır karnıbahara. Sevgilerimle...

CANBOGAZDAN dedi ki...

Yumurtali patates benim en sevdigim kahvaltiliklardandir ama onun patatesini daha irice dograrim belki bir gun fotograflar koyarim :) vakit ayirip yorum biraktigin icin tesekkur ederim canim , sevgiler...

muhabbetsofrasi dedi ki...

eline sağlık olsun

CANBOGAZDAN dedi ki...

sagolasin canim :)

LeylaK dedi ki...

ben bunu tavaya yayıp yapıyorum biraz sütle, çok lezzetli oluyor :) ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı

CANBOGAZDAN dedi ki...

tesekkur ederim canim yorumun icin, sevgiler :)

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Değişik ve farklı bir lezzet.Ellerine sağlık canım.
Sevgilerimle...

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Karnıbahar seven bana yeni bir tarif. Teşekkürler :)

Unknown dedi ki...

Büyük oğlum hiç sevmez,birde böylesini denemeliyim..
Ellerine sağlık canım

CANBOGAZDAN dedi ki...

SEVALCE LEZZETLER icin ;
Tesekkur ederim canim, ben de sevgilerimi yolluyorum...


Elifin Defterinden icin ;
O zaman mutlaka denemelisin bayilacaksin :)


Hayat Cafe Tarifleri icin ;
Anne olmak ne zor di mi!! Tabi bir o kadar da muhtesem bir duygu. Herseyi yedirebileyim, onun icin en iyisini yapayim istiyor insan hep. Umarim ogluşun bunu severek yer canim...

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım yumurtalı bu şekılde denemedım hıc farklı olmus ,harıka .sevgıler zeymurancafe

sarımutfak-hande dedi ki...

yumurtalı denememiştim deneyeyim :)))ellerine sağlık canım

CANBOGAZDAN dedi ki...

zeymuran icin ;
sagolasin canim. benim cok severek yedigim bir yemek, tavsiye ederim :) sevgiler...


sarimutfak-hande icin ;
umarim begenirsin canim, sagolasin :)

Ahu Türkyaşar dedi ki...

Kesin deneyeceğim. Karnıbaharı kızım yer ama ben yiyemiyorum :) Yumurtaya bayılırım. Onun hatırına yiyebilirim belki. Ellerine sağlık :)

CANBOGAZDAN dedi ki...

Tesekkur ederim canim yorumun icin, umarim severek yiyebilirsin :)

mandalincikmazi dedi ki...

Hım
çok severim bu tarifi uzun yılar oldu yapmayalı nedense aklımdan çıkmış :)) ellerine sağlık canım üzerine bol pul biber çok yakışır.

CANBOGAZDAN dedi ki...

Tesekkur ederimm, faydam olduysa ne mutlu bana :)