Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 Mart 2011 Cumartesi

SODALI KARNIBAHAR KIZARTMASI



Bizim evde karnibahar pek sevilen bir sebze degil. Hatta kizartmasi tek kabul goren sekli diyebilirim. Aslinda ben pek yemek secmem ama esim icin ayni seyi soyleyemeyecegim. Sadece iki kisilik bir aile oldugumuz icin ikimizin de yiyebilecegi yemekler yapmaya calisiyorum. Biri yer biri bakar kiyamet ondan koparmis ya :) Iste bu sebepten her haliyle hatta cigken bile yiyebilecegim karnibahari biz ancak ve ancak kizartilmis haliyle sofraya getiriyoruz. Kizartmalar yerken iyi oluyor da pek saglikli olmadigi malum... Ama arada yesek zarar gelmez degil mi?



MALZEMELER:
  • Buyuk boy bir karnibahar
  • haslamak icin su
  • 2 yumurta
  • 1 sise maden suyu (200ml.)
  • aldigi kadar un
  • tuz
  • sivi yag
  • sarimsak
  • yogurt
  • pulbiber


YAPILISI:
  1. Oncelikle karnibahari diri kalacak sekilde hasliyoruz. Ben 7 dk. buharda pisiriyorum. Haslarken ya da buharda pisirirken tuz kullanmiyorum.
  2. Yumurtalari cirpiyorum ve sodayi ekliyorum. Sodayi ekleyince kopurecegi icin kabiniz biraz buyukce olsun.
  3. Boza kivamina gelene kadar un ilave ediyoruz ve arzu ettigimiz kadar tuz. 
  4. Kizartma tavasina sivi yagi koyup kizdiriyoruz.  
  5. Yag kizinca sosa buladigimiz karnibaharlarin her yuzunu kizartiyoruz.
  6. Kizaran karnibaharlari kagit havlu uzerine cikariyoruz.
  7. Sarimsakli yogurt hazirliyoruz.
  8. Karnibaharlari yogurt ile servis ediyoruz.
  9. Aci biberle bir sorunumuz yoksa karnibaharlari pul biberle susluyoruz.
*Maden suyu kizartmanin puf puf olmasini sagliyor. Tavsiye ederim :)

2 yorum:

kimsiniz dedi ki...

çoktandir yemedim, harika görünüyo canim ellerine saglik :)

CANBOGAZDAN dedi ki...

tesekkur ederim canim, yine beklerim. sevgiler :)