Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

15 Haziran 2014 Pazar

SUT MARINELI ARNAVUT CIGERI


ARNAVUT CIGERI NASIL YAPILIR?

Bizim bayilarak yedigimiz yaninda firinda patates kizartmasi ve sogan salatasi ile servis ettigim ici yumusak disi citir arnavut cigeri...

Aslinda kis aylarinda mutfagimda oldukca yer verdigim arnavut cigerini maalesef havalar erken karardigi icin fotograflayamamistim. Hani yaz gunu arnavut cigeri tarifi mi verilir canim diye dusuneniz olursa bu da dip notumuz olsun :)


MALZEMELER:
  • 400 gr. dana ciger
  • 1 su bardagi sut
  • 1 kucuk paket karbonat
  • 1 su bardagi un
  • sivi yag (aycicek kullaniyorum)

YAPILISI:
  • Zari alinmis dana cigeri kusbasi dograyin. Eger hazir dogranmis alirsaniz muhtemelen cok iri dogranmis olacaklar. Kendiniz kucultebilirsiniz.
  • Yikanmaz sertlesir derler ama ben mutlaka yikarim. Cam cukur bir kaba aldigim kusbasi cigerleri hizlica sudan gecirip suzgece alirim.
  • Cigerleri kucuk boy kare borcama aktarip uzerlerine 1 su bardagi sut gezdiririm. Cigerleri sutun icinde 1-1,5 saat bekletirim. Kabimi strecleyip bu sure zarfinda buzdolabinda tutarim.


  • Buzdolabindan cikarip suzdugum cigerleri suzgecte oda isisina gelene dek biraz bekletirim. Bu cigerin sert olmamasi icin cok onemli. Buzdolabindan cikarip dogru kizartmak olmaz.
  • En kucuk teflon tencereme derin aycicek yag koyup kizdiririm. Cigerleri 2 ya da 3 seferde bol yagda kizartirim.
  • Ayri bir tabakta un ve karbonati guzelce karistirip cigerleri tencere ya da tavaya koymadan once una bulayip bir suzgec yardimiyla fazla ununu silkelerim.
  • Cigerleri kizgin yaga atip 3dakika ya da en fazla 4 dakika kizartirim. (Bu sure cigerlerinizin buyukluguyle alakali, fazla pisirmek de cigerleri sertlestirir.)
  • Tabaga aldigim cigerlerin ustune kapak kapatip kalanlari da kizartirim.
  • Limon ile servis ederim.


2 yorum:

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

bu şekilde hiç yapmadım. ben fırında soğanlı yapıyordum ama kolestrol yüksek çıkınca DR. tüm sakatatları yasakladı :)))
bakalım şu kontrol süresi geçsin bir özlem gideririm:))

CANBOGAZDAN dedi ki...

ben de firinda hic yapmadim, onu nasil yapiyorsun Hatice ablacim ?