Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

6 Mart 2011 Pazar

HİNDİSTANCEVİZLİ LİMONLU KEK




Tam sevdigim dokuda bir kek, ustelik malzemeleri de gayet makul...


MALZEMELER:
  • 4 yumurta
  • 1 su bardagi seker
  • 1 limonun kabugunun rendesi
  • 1 limonun suyu
  • 1 cay bardagi sut 
  • 1 cay bardagi sivi yag
  • 1 paket hindistancevizi rendesi (60g.)
  • 1 paket vanilya
  • 2,5 su bardagi un
  • 1 paket kabartma tozu


YAPILISI:
  1. Ilk once firinimizi 180 ºC ye ayarlayip calistiriyoruz ki biz keki hazirlarken firin isinsin.
  2. Malzemelerimizi listedeki sirayla ekleyip cirpiyoruz. Ama once limonumuzu guzelce yikayip rendeleyelim. Sonra da suyunu sikalim kucuk bir kaba ve sirasini beklesin.
  3. Buyukce bir kapta seker ve yumurtayi mumkunse mikserle cirpalim. 
  4. Limon kabugu rendesini ve limon suyunu da ekleyelim.
  5. Sonra sut ve sivi yag. Cirpmaya devam....
  6. Hindistancevizi rendesini ve vanilyayi da ekleyip karistirdiktan sonra sira un ve kabartma tozunda.
  7. Un fazla gibi gelebillir gozunuz korkmasin. Unun ustune kabartma tozunu da dokup karisimimizi son kez guzelce karistiralim.
  8. Kek harcimizi yagladigimiz kek kalibimiza dokelim ve isinmis firinda yaklasik 40 dk. pisirelim.

* Ben kelepceli kalip kullandim. Metal kaplar keklerin daha iyi pismesini saglar diye biliyorum. Elinizde varsa cam kap yerine metal olanlari tercih edin derim.

** Limon kabugunu rendelerken dikkat!! Beyaz kisimlari sakin rendelemeyin cunku acidir. 

*** Normal bir rende yerine limon kabugunu rendelemek icin tasarlanmis rendeyi kullanirsaniz daha iyi sonuc alirsiniz. IKEA da bulabilirsiniz.

5 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım merhaba blogun çok hoş bende yeniyim aralık 2010:)
izmir'densin galiba çok güzel bende:)
kek nefis ellerine sağlık olsa çayla ne iyi olurdu şimdi.
hoşçakal...

CANBOGAZDAN dedi ki...

Sevgili Cafe Portakal,
Cok tesekkur ederim. Evet canim ben de Izmirdeyim.

Adsız dedi ki...

Tarifinizi denedim gerçekten çok nefis bir kek oldu teşekkür ederim...

Pakize çapar dedi ki...

Tarifinizi denedim gerçekten nefis bir kek oldu teşekkür ederim..

CANBOGAZDAN dedi ki...

ben de cok severim mis gibi limon kokulu, afiyet olsun. vakit ayirip bana yorum biraktiginiz icin de ben cok tesekkur ederim.