Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 Mart 2011 Cumartesi

BALKABAĞI TATLISI


Aslinda ben hic sevmezdim kabak tatlisini. Ama evlendigimizden beri hep yaparim esim icin. Madem o kadar yapiyorum deyip her seferinde bir lokma tadina bakardim. Boyle boyle sever olmusum ben bu tatliyi da haberim yokmus. Bayildim resmen tadina :)











MALZEMELER:

  • 1 kg. balkabagi
  • 1 su bardagi toz seker
  • ceviz

YAPILISI:







Kabagin sulanmis hali

  1. Balkabagini soyup istedigimiz buyuklukte dogruyoruz.
  2. Dogradigimiz balkabagini yikiyoruz.
  3. Teflon bir tencereye yerlestiriyoruz.
  4. Balkabaklarinin ustune toz sekeri serpiyoruz.
  5. Tencerenin kapagini kapatip balkabaginin suyunu salmasi ve sekerin erimesi icin en az 3-4 saat bekliyoruz. (Aksamdan koyup sabaha pisirebiliriz.) 
  6. Kabagimiz sulaninca normal atese koyuyoruz.
  7. 25-30 dk. pisirdikten sonra tencerenin kapagini acip harli ateste kabaklarin suyunu cekmesini serbetin koyulasmasini sagliyoruz.
  8. Ocagin altini kapatip kabaklari dikkatlice ezmeden ve sekillerini bozmadan servis tabagina aliyoruz.
  9. Arzu ettigimiz kadar ceviz serperek servis edebiliriz.

Hiç yorum yok: