Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

9 Haziran 2011 Perşembe

AZ YAGLI KAKAOLU ISLAK KEK


Uzun zaman oldu bu tarifi Tümay'dan alip yapmistim, paylasmak bugune kismetmis. Kati yagi az hafif bir islak kek...


MALZEMELER:
  • 2 yumurta
  • 1 su bardagi toz seker
  • 1 su bardagi sut
  • 1 yemek kasigi oda sicakliginda tereyag
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 cay bardagi zeytinyagi
  • 7 yemek kasigi un
  • 4 yemek kasigi kakao



YAPILISI:
  1. Yumurta ve sekeri cirpiyoruz.
  2. Sut, sivi yag, kati yag ve vanilyayi ekleyip cirpmaya devam.
  3. Kakaoyu da ekleyip bu karisimdan 1 su bardagi ayiriyoruz.
  4. Kalana un ve kabartma tozunu ekleyip karistiriyoruz.
  5. Onceden isitilmis 170 derece firinda 30-35 dakika pisiriyoruz.
  6. Kurdan testinden geciriyoruz, pistiyse firindan cikariyoruz.
  7. Kek sicakken dilimleyip 1 su bardagi karisimi ustune dokuyoruz.
  8. Afiyet olsun :)

8 yorum:

DEFNE YAPRAĞI:)))))))) dedi ki...

zeytinyağ kullanarak hiç kek yapmadım daha doğrusu şeker ile birleştirmedim zeytinyağın kokusu yoğun olmuyordur herhalde çok hafif ve de sağlıklı ellerinize sağlık sevgiler

mutfagabuyrun dedi ki...

çayın yanında harika gider canım.çilekle sunumda çok güzel.ellerine sağlık.öpüyorum.

canimçektipişirdim dedi ki...

ellerine sağlık çok severim bu tarz kekleri..

CANBOGAZDAN dedi ki...

tesekkur ederim guzel yorumlariniz icin

otuzundansonra dedi ki...

Ellerine sağlık,lezzetli bir tarif ..Selamlar

Unknown dedi ki...

Canım kekin nefiss görünüyor.
Yanında çilekle nefisss
Ellerine sağlık
Öpüyorum.

CANBOGAZDAN dedi ki...

Vakit ayirip bana yorum biraktiginiz icin hepinize tesekkur ederim :)

Unknown dedi ki...

yağsız olması kalorisiz yapmıyor ama canımın ıslak kek çektiği şu günlerde keşke biri de bana yapsa diyorum ellerinize sağlık :)

-----
http://hayattanyenilikler.blogspot.com/ takip ederseniz sevinirim daha yeniyim :) biraz diyet biraz hayatın lezzetlerinden bahsetmeyi planlıyorum, umarım faydalı olabilirm :)