Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

20 Haziran 2011 Pazartesi

SİRKELİ KÖZLENMİŞ KIRMIZI BİBER SALATASI


Kirmizi kapya biberleri yaz sonu kozleyip dondurucuya yerlestiriyorum. Hem pratik oluyor hem de lezzetinden bir sey kaybetmiyor. Bu salatayi da dondurucuda son kalan biberlerle mayis ayi basinda yaptim, arsivde yayinlanmayi bekliyordu. Yapimi basit ama lezzeti nefisss ;)


MALZEMELER:
  • Kırmızı kapya biber
  • Sirke
  • Limon
  • Tuz
  • Zeytinyag
  • Sarımsak



YAPILISI:
  1. Kapya biberleri firinda ya da ocakta ya daa mangalda kozleyip soyuyoruz.
  2. Donmus biberlerimiz varsa cozduruyoruz. Ben bir gece once buzdolabina cikariyorum ve ertesi gun aksam yemegine hazirliyorum.
  3. Kozleyip soydugumuz ya da dondurucudan cikarip cozdurdugumuz biberleri dogruyoruz.
  4. Istedigimiz kadar sirke + limon suyu + biraz zeytinyagi + sarimsak rendesi + tuz ekliyoruz.
  5. Karistirip kapakli cam bir kapta buzdolabinda 2-3 saat dinlendiriyoruz.
  6. Soguk soguk servis ediyoruz.

SERVIS ONERISI: Yaninda kizarmis ekmek ile super oluyor.

5 yorum:

Erguvan Vakti dedi ki...

Hem kahvaltıda hem de iştah açıcı olarak çok severim,ellerine sağlık.

mutfagabuyrun dedi ki...

kahvaltıda harika olur.kırmızı biberin üm salatalarını çok severim zaten.ellerine sağlık canım.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Çok sevdiğim bir salata..
Bu akşam bende yapacağım.
Ellerine sağlık canım.

CANBOGAZDAN dedi ki...

Tesekkur ediyorum hepinize :)

Sevimin Aşkanasi dedi ki...

Güzel paylaşım , ben buna benzer bir konserve yapıyorum şimdi , bakalım nasıl olacak sevgiler