Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

5 Mayıs 2011 Perşembe

AZ YAĞLI KARNIYARIK


MALZEMELER:
  • 4 adet sekli duzgun patlican
  • 4 yemek kasigi aycicek yagi
  • 2 cay bardagi sicak su
  • tuz
  • 200 gr. orta yagli kiyma
  • 1 orta boy kuru sogan
  • 2 orta boy domates 
  • karabiber
  • tuz
  • 1 yemek kasigi aycicek yagi
  • 1-2 yesil biber
  • 1 yemek kasigi domates salcasi
  • 1 cay kasigi kirmizi tatli toz biber
  • 2-3 su bardagi icme suyu
  • tuz

YAPILISI:

PATLICANLARIN HAZIRLANISI
  1. Patlicanlari yikayip alaca soyuyoruz.Patlicanlar cekirdekliyse tuzlu suda bekletiyoruz. Yok degilse gerek yok. Benimkiler degildi.
  2. Patlicanlarin ortasini yariyoruz ama iki uctandan yarilmamis pay birakiyoruz.
  3. Sira kizartmaya geldi. Ben bu asamayi az yag ile hallediyorum. Bunun icin de kapakli bir tava ya da tencere gerekiyor.
  4. Tavayi isitip 4 patlican icin 4 yemek kasigi aycicek yagi koydum. Yani her patlicana 1 yemek kasigi. 
  5. Yag da isininca patlicanlari koyup her yanini tavadaki ya da tenceredeki yaga buladim dondurerek hizli bir sekilde.Kapak kapattim.
  6. Patlicanlar hemen yagi cekiyor, yakmadan patlicanlar yagi ceker cekmez  2 cay bardagi sicak su ekledim. Kapak kapattim. 
  7. Arada dondurerek patlicanlarin her yaninin hem yag hem de su ile biraz pismesini sagladim.
  8. Hafif kozlenmis patlican gibi oluyor icleri.
  9. Tavadaki su bitince patlicanlari firina koyacagim cam tepsiye aldim. Tuzladim.
  10. Sira icini hazirlamakta. Ama once firini 200 dereceye ayarlayip acalim ki isinsin. 
KIYMALI HARCIN HAZIRLANISI
  1. Teflon tavayi isitip icine kiymayi aliyoruz, karistirarak kavuruyoruz hic yag koymadan.
  2. Kiymanin rengi donunce yemeklik dogranmis sogani da tavaya aliyoruz ve kavurmaya devam.
  3. Onlar kavrulurken domateslerin kabuklarin soyuyoruz ve patlicanlari firina vermeden once en uste koymak icin her patlican icin 1-2 dilim domates ayirarak kalan domatesi kucuk kucuk dogruyoruz.
  4. Ocakta kavrulmakta olan kiyma ve sogana kucuk dogradigimiz domatesi de ekliyoruz. 
  5. Bir kac kez cevirdikten sonra harcin karabiberini ve tuzunu atip ocagi kapatiyoruz.
  6. Pisirdigimiz harci patlicanlarin icine paylastiriyoruz.
SOSUN HAZIRLANISI VE FIRINDA PISIRME
  1. Yesil biberin cekirdeklerini cikarip baska bir tavada 1 yemek kasigi aycicek yaginda biraz kizartiyoruz.
  2. Kizarttigimiz biber parcalarini ve ayirdigimiz domates dilimlerini (harci iclerine yerlestirdigimiz) patlicanlarin uzerine koyuyoruz.
  3. Biberleri kizarttigimiz tavayi yikamadan (biberden kalan azicik yag yeterli) ve yaglamadan sos icin kullanacagiz. Salcayi ve toz biberi tavaya aliyoruz.
  4. Uzerine 2-3 su bardagi icme suyu koyuyoruz. Suyun sicak olmasina gerek yok.
  5. Tavadaki sos kaynayinca altini kapatip tuzunu da koyup cam firin tepsisindeki patlicanlarin etrafina paylastiriyoruz.
  6. Onceden isittigimiz 200 dereceli firinda 20 dk. pisirip sicak sicak servis ediyoruz.

SERVIS ONERISI: Karniyarik yemegi sade pirinc pilavi ve cacik ile nefis oluyor.


3 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

yağ sorunu nedeniyle senelerdir yemiyorum ama az yağğda yapman çok güzel olmuş canım.ellerine sağlık.hayırlı cumalar.

Narince dedi ki...

Bi çıksın leziz patlıcanlar, hemen yapacağım!

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık güzel görünüyor .. ben yağlı şeyleri pek sevmem o yüzden bu yemeğı yaparken yumurta fırçasıyla patlıcanlara yağ sürüp yağl kağıt koyduğum bir tepsiye yerleştirip fırına veriyorum en fazla 2 yemek kasıgı yag yetiyor ama az yaglı oldugu ıcın tercıh edılmeyebılırde tabı .. ben seviyorum yine de..