Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

6 Mayıs 2011 Cuma

FOTOĞRAFLI YAPIM AŞAMALARI İLE FINDIKLI KREM ŞANTİLİ KURABİYE (14 adet)


Malzemesi az, yapimi cok kolay bir kurabiye. Ayrica kati yag kullanmiyoruz. Sadece asagidaki ilk fotografta gordugunuz malzemeleri karistirip pisiriyoruz ve soguyunca ustune pudra sekeri serpiyoruz.

 

MALZEMELER:
  • 1 poset toz krem santi
  • 1 tepeleme yemek kasigi pudra sekeri (uzeri icin)
  • 1 cay bardagi butun findik ici
  • 1 su bardagi beyaz un
  • Yarim su bardagi aycicek yagi

YAPILISI:  

Oncelikle findigimizi rondodan gecirelim.


Sizde butun degil de cekilmis findik var ise diye o haliyle de olctum. 1 cay bardagi +1 yemek kasigi kadar geliyor.


Toz krem santiyi karistirma kabimiza alalim ve ustune sivi yagi dokelim, guzelce karistiralim.


Uzerine 1 su bardagi unumuzu eleyelim.


Kabimizdaki malzemeleri karistiralim.


Cekilmis findigimizi ekleyip son kez karistiralim.


Elimizle malzemeleri biraz yogurup butunlesmesini saglayalim ve kurabiye hamurunu dinlenmesi icin 15-20 dakika buzdolabinda bekletelim.


Dinlenen hamurdan 14 tane sıkım yapalım.


Firin tepsimizi islatip ustune yagli kagit serelim.


14 parcaya ayirdigimiz hamuru yuvarlayip hafif yassilastirarak tepsiye dizelim.


170 derecede onceden isitilmis firinda 16-17 dakika pisirelim. Hemen firindan cikaralim ve soguyunca 1 tepeleme yemek kasigi pudra sekerini kurabiyelere cay suzgeciyle serperek pay edelim.

AFİYET OLSUN

2 yorum:

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm ellerine sağlık,her yerde görüyorum artık dayanamayıp bende yapacağım sonunda:)

CANBOGAZDAN dedi ki...

onceleri ben de direndim ama esimin de benim de cok hosumuza gitti yap mutlaka :)