Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 Mayıs 2011 Pazartesi

LORLU KABAKLI MUFFİN (10 adet)



Gecenlerde aldigimiz gunluk sutun gunu gecince onu kaynatip suzup lor peyniri yaptim. Iste bu minik kekcikler onu degerlendirebilmek icin neler yapabilirim diye dusunurken ortaya cikti. Kizartma yaparken yarim kabak ayirdim lor peynirine eslik etsin diye. (Kizartma derken az yagli ve firinda. Tarifini yakinda vericem ama henuz fotograflayamadim.) E azcik da renk gelsin biraz da havuc. Hem kabagi hem havucu kolaylik olsun diye rondoda cektim ben. Sanki biraz fazla kuculmusler :) Siz isterseniz rendeleyin.

Ben zaman zaman disarda da yemek yemeyi seven ama ev yapimi her seye bayilan bir insan olarak sevdim bu muffinleri. Esim ise piser pismez yarisini yedi yemesine ama tuzlu kek mi olur diyenlerden :) Bu sebepten ben bunu yakin zamanda tekrar yapmam. Ee sonra da nasil yapmistim hatirlayamam diye hemen kayit altina almak istedim. Buyrun pratik muffin tarifimize. Yalniz unutmayin malzemeler oda sicakliginda olmali ;)



MALZEMELER:
  • 1 yumurta
  • Rendelenmis kucuk bir havuc (Havuc buyukse yarisi)
  • Yarim yesil kabak rendesi
  • 4 yemek kasigi zeytinyag
  • 1 tepeleme yemek kasigi kati yogurt
  • Yarim su bardagi lor peyniri
  • 1 su bardagi beyaz un (tepeleme olsun)
  • Yarim paket kabartma tozu
  • Cay kasiginin ucuyla karabiber (ceyregi kadar)


YAPILISI:
  1. Once firini 170 dereceye aciyoruz isinsin.
  2. Yumurtayi cirpiyoruz.
  3. Malzemeleri listedeki sirayla koyup karistiriyoruz.
  4. Kabartma tozunu unun ustune dokup ikisini beraber karistiriyoruz.
  5. Peynirde tuz oldugu icin tuz kullanmiyoruz.
  6. En son karabiberi de serpip iyice karistiyoruz ki karabiber tek yerde kalip agzimiza aci gelmesin.
  7. Muffin kaliplarina paylastiriyoruz. Benim kaliplari yaglamaya gerek olmuyor.
  8. Isinmis firinda muffinler kabarip kurdan temiz cikincaya kadar pisiriyoruz.


*bardagimiz 200 ml.lik

4 yorum:

CANBOGAZDAN dedi ki...

tesekkur ederim yorumun icin Sevda Ablacim

bir dilim bir tutam dedi ki...

Bu ayicik muffin kaliplari pek hosmus...Eline saglik.
Ziyaretin ve yorumun icin deayrica tesekkürler.Berlinden sevgiler

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Muffin kaplarına bayıldım, çok şirinler... Böyle şirin kaplarda pişince hem göze hem mideye hitap eden lezzetler ortaya çıkar tabi. Ellerine sağlık, sevgiler...

CANBOGAZDAN dedi ki...

Yorumlariniz icin tesekkur ederim, sevgiler