Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

22 Mayıs 2011 Pazar

GEZDİM GÖRDÜM YEDİM İÇTİM :)

Gezip gordugunu anlatmak kabul gorurdu de yedigini ictigini anlatmak ayipti benim cocuklugumda. Ancak zaman akip giderken hayat da degisip gelisiyor ve beraberinde adetlerimiz, gelenek goreneklerimiz zamana ayak uyduruyor. Modern hayat yenilikleriyle beraber kendi kurallarini da getiriyor. Dun ayip olan bugun olmayabiliyor hatta olmazsa olmazlar arasinda yerini alabiliyor. Yemek bloglari da bence bu gruba giriyor.

Yogun hayat temposunda sanal alemdeki paylasimlar artik olmazsa olmazimiz. Cogumuzun internete girmeden gunu gecmiyor. Bu da bir nevi aliskanlik :) Zaman icinde internete girmenin yani sira yemek bloglarini gezmek, onlari takip etmek de benim aliskanliklarim arasinda yerini aldi. Sonra ben de kendi yemek gunlugumu tutmak istedim. 

Dogruyu soylemek gerekirse bu islerde gercekten emek var. Hepimizin evinde her gun yemek pisiyor ama yemek pisirmek yetmiyor. Zaman ayirmak ve caba sarfetmek gerekiyor. Gun isigini kacirmamak, dogru kompozisyonu yaratmak, yemegi sogutmamak ve evdekileri fotograf sevdasina ac birakmamak gibi seylere dikkat etmek gerekiyor. Ama verdigi keyif anlatilmaz yasanir :)

Boyle bahsediyorum ama yanlis anlasilmasin ne kursa gitmisligim ne yemekle ilgili egitim almisligim var. Benim yemekle olan iliskim tamamen amatorce. Zaten bu oyle engin bir deniz ki her seyi ogrenip tamamdir bitti demek mumkun degil gibi geliyor bana...

Lafi cok dolandirdim, diyecegim cok basitti aslinda:) Yola yemek gunlugumu tutmak icin ciktim ve keyifle devam ediyorum. Bundan boyle de elimden geldigince gezip gordugum yerlerden ve oralarda tattigim lezzetlerden de kayitlar yapmak istiyorum. Ilk kayit 19 mayis tatilinde yine gitme firsatimiz olan Şirince ile ilgili. 

Egeliler iyi bilir; Şirince dogalligiyla insani buyuleyen, guzel şaraplariyla meshur, carsisi koylulerin el emegi goz nuru urunlerini sattiklari tezgahlarla dolu, gorulesi şirin bir köy. Firsatiniz olursa mutlaka ugrayin derim.



ŞİRİNCE  EVLERİ




TAŞLI  YOLLARI




ÇARŞI  MEYDANI




KABAK ÇİÇEĞİ DOLMASI

1 yorum:

marifet ellerimizde dedi ki...

ohh ohh maşallahhh canım :)desene :nazar etme ne olur calıs senınde olur:)