Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

21 Mayıs 2011 Cumartesi

ÇİKOLATALI MUS


Aslinda ben tuzlulari daha cok seven bir insanim ya da oyleydim :) Hatta ABD'de kaldigimiz sure zarfinda tuzlu krizlerim tutar market market tuzlu bisküvi, kurabiye falan arardik eşimle:) 

Kirk yil tatli yemesem aramam gibi gelirdi bana. Hatta o kadar ki ogrencilik yillarimda cikolata kavanozu olmadan neredeyse yasamayacak durumda olan ev arkadasim bu durumu garipser ve zaman zaman sorardi nasil oluyor gercekten mi hic canin cekmiyor diye... 

Benim aksime de eşim tatliyi cok sever. Ben yalnizken kendim icin kalkip bir seyler yapmaya usenirim. Ama yaninda biri varsa durum baska oluyor. Yanindakileri memnun etmek, onlara daha ozenli davranmak istiyor insan. Tatliyi cok seven bir eşe sahip olunca da farkli tatlilar yapip degisik tatlar denemeye calisiyorsun surekli. 

Atalarimiz ne demis? Korle yatan sasi kalkarmis :) Hal boyle olunca ben de bir tatli sevdalisi oldum ciktim. Biliyorum seker kanser dostu oldugu icin cok dikkatli tuketilmeli. Bu yuzden sutlu hafif tatlilari tercih etmeye calisiyorum. 

Konusasim varmis di mi :) Zaten kotu bir gece gecirdim. Hala etkisindeyim. Bir tuhafim bugun. Kotu ruyalarin nesi hayra yorulabilir bilemiyorum ama hayrolsun diyelim...

Tatlimiza donersek tam yaz tatlisi, hafif ve serin. Bazen tatli krizi tutar ve en basit ne yapabilirim diye dusunursunuz. O zamanlarda birebir... Bu tarifi gecen yaz yemekzevkinde gorup sik sik yapmistim, zaten foto da o zamandan kalma. Havalar isininca aklima geldi hemen sizinle paylasmak istedim. Tarifi aynen kopyaliyorum.


MALZEMELER:
  • 1 paket kakaolu bisküvi
  • 2 paket kakaolu toz puding (biri bitter, biri normal kakaolu olacak)
  • 3 su bardağı süt 
  • 1 paket çikolatalı mousse
  • ayrıca 2,5 çay bardağı süt daha





YAPILISI:
  1. Kare borcamın tabanı kakaolu bisküvi ile kaplanır. 
  2. İki paket puding, bir paketpuding tarifine göre yani 3 su bardağı süt kullanılarak hazırlanır. Bu puding bisküvilerin üzerine dökülür.
  3. 2,5 çay bardağı soğuk süt ile pişirmeden, sadece çırpılarak hazırlanan mousse da borcama dökülür. 
  4. Tatlı soğuk olarak dilimlenerek servis edilir.

7 yorum:

Unknown dedi ki...

Hayıra yoralım hayır olsun canım..
Tatlı sever olarak özelliklede mus delisi olarak bu görüntü canımı fena çektirdi.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

mutfagabuyrun dedi ki...

çok güzel görünüyor canım.insallah deneyecem.ellerine sağlık.öpüyorum.

CANBOGAZDAN dedi ki...

HAYAT CAFE ICIN:
Tesekkur ederim canim, sevgiler

SEVDA ICIN:
Sagolasin ablacim, cok opuyorum

yemekbiraşk dedi ki...

seni çok iyi anlıyorum ağzıma sürmezdim desem yeridir ama şimdi şerbetlileri bile yiyorum hatta olmazsa arıyorum:)
eline sağlık
sevgilerimle..

canimçektipişirdim dedi ki...

ellerine sağlık cnm tatlı krizlerine iyi gelir bu mus:)

Adsız dedi ki...

büyük kare borcamdamı olucak?

CANBOGAZDAN dedi ki...

evet buyuk kare borcam