Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

10 Şubat 2012 Cuma

NOHUTLU KEREVİZ YEMEĞİ


EKŞİLİ NOHUTLU KEREVİZ

Kereviz en sevdigim kış sebzelerinden. Mutfagimdan eksik etmemeye calisirim. Sicak yemegini, zeytinyaglisini ya da cig salatasini yaparim ama nedense fotograflayip paylasmak kismet olmadi simdiye kadar. 

Eşim kerevizin zeytinyaglisini yemek istemez, salatada genelde kerevizi farketmez ama bu eksili nohutlu sicak yemegi severek yiyor. Kış sebzeleriyle pek arasi olmayan eşim severek yiyorsa ve hatta bazen ozledim alalim bile diyorsa kerevizi herkes bu yemekle sever diye dusunuyorum.

Aslinda bu yemege havuc ve kerevizin körpe sapları da cok yakisiyor. Ancak ben sizlere en yalın haliyle tarifi verecegim ki herkes bu yemekle kerevizi sevecek iddialiyim ;)


MALZEMELER:
  • 3 adet kök kereviz
  • 2 su bardagi haslanmis nohut
  • 1 adet kuru sogan
  • 1 yemek kasigi domates salcasi
  • 1 cay kasigi kirmizi tatli toz biber
  • 2 cay kasigi tuz
  • Biraz karabiber
  • 1 limonun suyu
  • 2 yemek kasigi sivi yag
  • Sicak su



YAPILISI:
  1. Oncelikle cukur bir cam kaba 1 limonun suyunu alip ustune de icme suyu ilave ediyoruz.
  2. Kerevizleri soyup yikayip yemeklik dogruyoruz ve olabildigince hizli davranarak dogranmis kerevizleri limonlu suya aliyoruz.
  3. Kuru sogani yemeklik dograyip tencerede sivi yag ile kavurmaya basliyoruz.
  4. Sonra biraz sulandirilmis salca ve toz biberi ekleyip kavuruyoruz.
  5. Bir kevgir yardimiyla kerevizleri limonlu sudan cikarip tencereye aktarip tenceredeki soganli salca sos ile karistiriyoruz.
  6. Haslanmis nohutlarimizi, tuzu, karabiberi ve kerevizleri bekletmis oldugumuz limonlu suyu tencereye alip kerevizler yumusayincaya dek yemegimizi pisiriyoruz.
  7. Dikkat edin cabuk pisiyor ve yemegin demlenmesi icin biraz sure taniyin ki lezzetine lezzet katilsin.
*Benim dondurucuda kendi hasladigim nohutlarim oluyor hep ve cozdurmeden onlardan kullaniyorum bu yemegi yaparken...

9 yorum:

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

canım benim ellerine sağlık bak bu kadar olur bu akşam arkadaşım pişirmiş onunkinde pırasa da vardı nefis bir tat.
ayrıcaaa alttaki acukanda da dün tazeledim evdeki biter bitmez eşim salçaları hazırlamış akşamdan yap kahvaltıya hazır olsun diye:)))

yapmak isteyenler durmayın iki şahane lezzet burada. sevgiler.

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Mmm nefis görünüyor, ellerine sağlık canım. Sevgiler...

mutfagabuyrun dedi ki...

kereviz ve nohut bir arada çok yakışmış canım.ellerine sağlık.sevgiler.

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Şu nohutu tıpkı senin gibi kerevize veya pırasaya koymaya bir türlü alışamadım, bi kızıyorum kendime ki sorma gitsin Şeydacım:)) Ellerine sağlık ablacım, bebişine de sana da yarasın..

Unknown dedi ki...

Bende çok severim kerevizi..
Miss kokusuna bayılırım..
Ellerine sağlık canım..

sofrakeyfim,müjgan dedi ki...

canım ikimizde aynı yemeği yayınlamışız:)) ellerine sağlık
sevgiler

CANBOGAZDAN dedi ki...

Sagolun canlar. Kucuklugumde anneannem pisirirdi bunu bana, ben de simdi esime boyle sevdirdim kerevizi. Umarim oglum da severek yer, beslenir...

Emine ŞAHİN dedi ki...

Kerevizi ne çok seviyorum.Enfes görünüyor ellerinize sağlık

CANBOGAZDAN dedi ki...

Emine Şahin icin ;
Tesekkur ederim guzel yorumunuz icin. Hosgeldiniz bloguma :)